کد خبر: 090901110891
اقتصاد

کسب درآمد تضمینی از تولید زغال با سرمایه حداقلی

شما هم می‌توانید با تولید زغال، کسب ‌و کاری پر سود راه اندازی کنید و زغال فشرده باکیفیت خودتان را به غیر از فروش داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر کنید. تولید زغال فشرده را می‌توان یکی از کسب‌ و ‌کارهای پرسود دانست.

در گذشته، زغال را از نیم‌سوز کردن چوب و مواد دیگر تولید می‌کردند. چوب‌ها و حتی بعضی از اندام‌های حیوانات برای درست کردن زغال تبدیل به کربن می‌شدند. به این صورت که آب و گازهای نهفته در آن‌ها، بر اثر حرارت از بین رفته و فقط ماده‌ای جامد و سیاه‌رنگ از چوب باقی می‌ماند.

اما به نظر شما با وجود پیشرفت تکنولوژی و صنعت در عصر کنونی، می‌توان زغال را هنوز هم به روش سنتی تولید کرد؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت خیر! تولید زغال از روش سنتی خارج شده و به صنعتی پررونق تبدیل شده است. اما قبل از هرکاری بهتر است پاسخ سوالات مطرح شده درباره کسب درآمد از تولید زغال فشرده را بدانید.

چرا تولید زغال یک کسب و کار پرسود است؟

پاسخ به این سوال ‌که تولید زغال با سرمایه کم، سود خوبی دارد یا خیر، مهم‌ترین چیزی است که به شما برای شروع این کسب و کار کمک می‌کند. این‌گونه شما خیلی مطمئن‌تر و مصمم‌تر این شغل پرسود را انتخاب می‌کنید.

در ادامه مهم‌ترین دلایل پرسود بودن کسب‌ و کار تولید زغال، برای شما توضیح داده می‌شود:

  • هزینه پایین و به صرفه برای تهیه مواد اولیه
  • کسب درآمد از ضایعات و کارآفرینی
  • راه ‌اندازی خط تولید با هزینه کم
  • امکان صادرات محصولات به کشورهای دیگر به علاوه فروش داخلی
  • وجود مصرف‌کنندگان فراوان زغال فشرده با توجه به کاربردهای بسیار آن
  • امکان تولید زغال در فضای کارگاهی کوچک
  • استفاده از دستگاه‌های زغال فشرده پیشرفته، بدون تحمل گرما و ایجاد کثیفی و آلودگی
  • ایجاد سود خالص فراوان، با سرمایه اولیه محدود
  • امکان خرید دستگاه زغال فشرده دست دوم
  • استفاده از ضایعات با قیمت پایین برای تولید زغال

از طریق تولید زغال به چه میزان درآمد می‌رسیم؟

دانستن میزان درآمد تولید زغال، به شما کمک می‌کند تا آن را به عنوان شغلی با درآمد خوب انتخاب کنید. ظاهر فعالیت در این حیطه، به شکلی است که به نظر نمی‌رسد انجام این کار سود خوبی به همراه داشته باشد. بر خلاف تصور عموم، تولید زغال فشرده سود زیادی دارد، اما رسیدن به این سود تنها یک شرط دارد. شما باید زغال‌های باکیفیت تولید کنید تا بتوانید با دیگران رقابت کنید.

به طورکلی خرید مواد اولیه برای تولید زغال فشرده، هزینه پایینی دارد و شما می‌توانید ماهیانه به سودی معادل ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان برسید.

تولید زغال

بهتر است این نکته را فراموش نکنید که برای کسب درآمد و سود فراوان، باید زغال فشرده‌ای باکیفیت، مرغوب و منحصر به فردی را نسبت به رقبای خود تولید کنید.

پس از آن شما می‌توانید رضایت مشتری را در داخل کشور به دست آورید و محصولات خودتان را به کشورهای خارجی هم صادر کنید.

در این صورت است که میزان درآمد شما تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند و کم‌کم محبوبیت خود را در بازارهای جهانی هم پیدا می‌کنید.

تولید زغال را از کجا شروع کنیم؟

قبل از تولید زغال، بهتر است در ابتدا به خوبی آموزش ببینید. مثلا به سراغ کارگاه‌های تولید زغال معتبر یا مراکز آموزشی در این زمینه بروید و بتوانید با یادگیری فوت و فن‌های تولید زغال فشرده، بهترین کارگاه را راه‌اندازی کنید.

پس از آن باید بدانید که برای تولید زغال با روش‌های پیشرفته، نیاز به چه مقدار بودجه اولیه و سرمایه دارید؟ چون باید با توجه به سرمایه موجودتان، اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید زغال کنید. مثلا ممکن است سرمایه اولیه شما کم‌تر از میزان بودجه لازم برای تولید زغال باشد. پس باید قبل از شروع کار، به دنبال جمع‌آوری سرمایه بیشتر باشید.

پیش‌نیازهای لازم برای تولید زغال

تولید زغال هم مثل کسب‌ و‌ کارهای دیگر پیش‌نیازهایی برای شروع کار دارد. پیش نیازهای لازم برای تولید زغال شامل این موارد می شود:

۱.     دریافت مجوزهای مربوطه

شما بدون مجوز راه ‌اندازی، نمی‌توانید کار خود را شروع کنید. پس در ابتدا بهتر است شرایط گرفتن مجوز را بدانید.

۲.     آشنایی با دستگاه زغال فشرده و تولید زغال

دستگاه زغال فشرده

تولید زغال چوب به ابزارهای پیشرفته و راه اندازی یک خط تولید با تجهیزات و دستگاه های با کیفیت نیاز دارد. اگر چه که تجهیزات و تکنولوژی های بسیاری برای تولید زغال وجود دارد، با این حال روش تولید ثابت است.

این را فراموش نکنید که شما بدون آموزش نمی‌توانید زغالی خوب و مرغوب را تولید کنید. چون کار با دستگاه‌های صنعتی مثل دستگاه زغال فشرده، فوت و فن‌های خاص خود را دارد.

۳.     پیدا کردن مکانی برای راه‌اندازی کارگاه

شما می‌توانید با توجه به موارد زیر محلی مناسب را برای تولید زغال انتخاب کنید:

  • حجم تولیدات
  • تعداد پرسنل
  • داشتن امکانات مناسب از قبیل آب، برق و گاز
  • فضای کافی با توجه به تعداد دستگاه‌ها و حجم تولیدات

۴.     تهیه دستگاه‌های موردنیاز

بعد از این‌که مکانی را برای راه‌اندازی تولید کارگاه زغال فشرده انتخاب کردید، باید به دنبال خرید دستگاه‌های لازم برای تولید زغال باشید. در ادامه دستگاه‌های لازم به شما معرفی می‌شود:

  • دستگاه خردکن
  • دستگاه سرند (الک)
  • دستگاه مخزن گرم‌کن
  • دستگاه خشک‌کن
  • دستگاه مکنده توربینی
  • دستگاه گریز از مرکز سیلکن
  • دستگاه میکسر یا ترکیب‌کننده
  • دستگاه اکسترودر تسمه‌ای
  • کوره سنتی یا صنعتی
  • پالت‌ها و پالت خفه‌کن‌ها
  • دستگاه برش زغال فشرده

توجه داشته باشید که انتخاب و خرید این دستگاه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در محصول تولیدی شما تاثیر دارد. چون اگر وسیله کارتان درست نباشد؛ نمی‌توانید زغالی باکیفیت و مرغوب تولید کنید.

برای همین باید دستگاه زغال فشرده و بقیه تجهیزات کارگاه تولید زغال را از برند‌ها و فروشگاه‌هایی معتبر خریداری کنید.

در این زمینه به شما شرکت سازه ابتکار ارشد (www.sazehebtekar.com) را معرفی می کنیم. این شرکت علاوه بر عرضه دستگاه ها و تجهیزات با کیفیت برای تولید زغال، مواد اولیه را در اختیار شما قرار می دهد، آموزش ها و پشتیبانی های لازم را ارائه می کند و حتی محصولات تولید شده را به فروش می رساند.

شما می‌توانید به سابقه ۱۲ ساله شرکت سازه ابتکار ارشد، اعتماد کنید. این شرکت، انواع دستگاه زغال فشرده دست دوم و نو را با قیمت‌هایی منصفانه و کیفیتی مطلوب، به شما عرضه می‌کند.

۵.     خرید مواد اولیه

مهم‌ترین ماده اولیه لازم برای تولید زغال، خاک اره است. شما می‌توانید برای تولید زغال، ضایعات چوبی را از کارگاه‌های مبل‌سازی و نجاری‌ها با قیمت پایین و یا حتی رایگان تهیه کنید.

فراموش نکنید که در ترکیبات مواد اولیه‌تان چسب چوب وجود نداشته باشد. چون چسب چوب کیفیت زغال فشرده را پایین می‌آورد.

۶.     استخدام پرسنل

شما باید با توجه به بودجه، حجم تولید و اندازه کارگاهتان، تعدادی از افراد را برای تولید زغال استخدام کنید. فراموش نکنید که پرسنل کارگاه شما باید بتوانند در این زمینه به طور تخصصی و حرفه‌ای کار کنند و یا قبل از هرکاری، به خوبی آموزش ببینند.

یک راه عالی، برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد از تولید زغال

درست است که شما می‌توانید با سرمایه‌ای محدود تولید زغال را شروع کنید. اما با این وجود بهتر است هزینه‌های خود را کاهش دهید و سود بیشتری ببرید.

خرید دستگاه زغال فشرده دست دوم، راهی عالی برای کاهش هزینه‌های اولیه است. این‌گونه شما هم زغال فشرده باکیفیتی را تولید می‌کنید و هم برای خرید دستگاه و تجهیزات، هزینه کم‌تری می‌پردازید.

اما توجه داشته باشید که این راه، فقط وقتی موفقیت‌آمیز است که دستگاه زغال فشرده دست دوم را از برندها و شرکت‌‎های معتبری خریداری کنید.

در پایان باید گفت فراموش نکنید که شما با راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده، هم کسب و کاری پر سود دارید و هم به پیشرفت تولید داخلی کمک می‌کنید. از طرفی باعث رونق کارآفرینی و اشتغال‌زایی بیشتر، برای هموطنانتان نیز می‌شوید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا