کد خبر: 27100065664
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

آرام شدن وضع کرونا تا چند ماه آینده

ترجمه: محمود نواب مطلق

پروفسور«آلَن فیشیر» پیش‌بینی می‌کند تا ماه مارس(اسفند) وضع کرونا به آرامش می‌رسد. او که مرد واکسن دولت لقب گرفته‌است در یک مصاحبه طولانی با مجله اکسپرس به تشریح وضع کرونا و موقعیت امور مربوط به سلامت در کشور(فرانسه) ظرف چند ماه آینده پرداخت و نسبت به آن ابراز خوش‎بینی کرد.

وی اعلام کرد :« ما در ماه مارس (اسفند) خواهیم توانست موج فعلی کووید را به خوبی  کنترل کنیم. از این‌رو رسیدن به یک دوره آرامش در انتظار ماست. قطعا سویه‌های جدید در راهند اما امید ما آنست که آنها بسیار کم خطرتر از سویه‌های فعلی خواهند بود.» دلیل او میزان بالای سطح ایمنی مردم است که تا آن زمان به حد بالایی خواهد رسید.

«آلن فیشیر» معتقد است در پایان این موج تا شش هفته آینده میزان قدرت دفاعی مردم در برابر این بیماری به سطح بالایی رسیده است.

حدود ۳۰ میلیون فرانسوی درحال حاضر به طور کامل واکسن‌های خود را زده اند. این رقم تا آن زمان احتمالا به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد. این رقم بدون احتساب افرادیست که در اثر عفونت ایمن شده‌اند.این امر به کنترل سیر بیماری کمک شایانی می‌کند.

در مورد احتمال ظهور سویه‎ های جدید او معتقد است:« ظهور سویه‎ های جدید محتمل است اما خطر آنها در مقایسه با سویه‎ های فعلی بسیار کمتر است. برای آنکه سویه‎ ای به عنوان سویه جدید شناخته شود باید ویژگی‎ های بسیار متفاوتی با سویه‎های معمول داشته باشد.

در نتیجه باید جهش‌های فراوانی در آن رخ دهد و این امر محتاج زمان است. در نتیجه قدرت کشندگی آن در بیمار بسیار کمتر می شود و از میزان خطر آن تا حد زیادی کاسته خواهد شد.»

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا