کد خبر: 20109911671
خدمات و توزیعروزنامه

حناچی: سامانه صدور پروانه در پایتخت روی طرح تفصیلی قفل شده ‌است

شهردار تهران با اشاره به تغییر سیاست این نهاد در بحث تراکم‌فروشی، گفت: تلاش داریم به موضوع کیفیت در مناطق مختلف شهری توجه کنیم و بر این اساس پروانه‌های ساختمانی دیگر به صورت دستی صادر نمی‌شود و سامانه بر روی طرح تفصیلی قفل شده‌است.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی در آغاز عملیات بازآفرینی شارباغ (محور نیلوفری) و بهره‌برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار اظهار داشت: می توانم ادعا کنم که در این دوره مطابق با طرح تفصیلی تهران حرکت و از ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط سختی را به خودمان تحمیل کرده ایم، افزود: در مواردی اعضای شورای شهر نیز به این موضوع انتقاد می‌کنند اما در ریلی که آماده کرده ایم با نظم و انضباط و استفاده از ظرفیت طرح جامع شهر تهران را اداره می کنیم.

حناچی با بیان اینکه به طور قطع می توانستیم روش قبلی را ادامه دهیم اما در آن صورت تهران دیگر قابل سکونت نبود، اظهار کرد: اگر جایی هم لازم باشد از مسیرهای قانونی مانند کمیسیون ماده ۵ برای اصلاح امور استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز ۲ طرح بزرگ در مناطق جنوبی تهران یکی افتتاح و دیگری کلنگ زنی می شود، اظهار داشت: طرح شارباغ ۴.۷ کیلومتر طول دارد و ۳۰۷ میلیارد تومان مستقیم و ۴۹۰ میلیارد تومان نیز تملک کرده‌ایم و ۲۱ میلیارد نیز هزینه جابجایی تاسیسات زیربنایی داشتیم.

وی افزود: تلاش داریم در مناطق جنوبی پایتخت از ماده ۹ و ظرفیت قانونی تملک برای طرح های عمرانی کمتر استفاده کنیم.

حناچی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مسیر بخش عمده ای از بار موجود بر روی بزرگراه بسیج و میدان افسریه در کمربندی جنوب شرقی تهران، کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح بر کاهش اتلاف وقت، اتلاف سوخت و ترافیک سنگینی که در این مناطق وجود دارد، تأثیرگذار خواهد بود، گفت: در این طرح ۲ مسیر رفت و برگشت فعال هستند و هنوز مسیر کندرو فعال نشده است.

شهردار تهران با اشاره به کلنگ زنی دیگر طرح امروز، افزود: این طرح محور شار باغ است که وجهه تسمیه آن می‌تواند شهر باغ باشد و در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به “لب خط” معروف بود، افزود: عبور راه آهن در ساعات مختلف شبانه روز برای مردم ایجاد مزاحمت می کرد و مردم درخواست داشتند که سر و صدا و ترافیک این محدوده حل شود.

حناچی ادامه داد: در اواسط دهه ۸۰ این تصمیم گرفته شد و با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای آن به زیرزمین منتقل شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲ مسیر رفت و برگشت هم برای مترو به این طرح اضافه شد که امکان اتصال منطقه ۱۷ و ۱۸ را فراهم می‌کند، اظهار داشت: با توافقی که با راه آهن کرده‌ایم این شرایط فراهم شده و ضمن تقدیر از مدیرعامل جدید راه‌آهن جمهوری اسلامی ما نیز به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.

وی گفت: بحث ایمن‌سازی مسیر زیر و استفاده از ظرفیت پارکینگ های پیش بینی شده نیز علاوه بر سطح رو، در دستور کار قرار دارد.

به گفته شهردار تهران در سطح رو، طرح به فراخوان گذاشته شد و بیش از ۱۳۰ شرکت در این فراخوان بین‌المللی شرکت کردند که یک شرکت ایرانی جایزه اول را برد و جایزه دوم سوم هم به ۲ مشاوره خارجی رسید.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در اجرای طرح ‌های بزرگ شهر تهران از خرد جمعی تخصصی و حضور مشاوران بیشتر استفاده کنیم و این موضوع به عنوان یک سیاست عمومی در حال تعقیب است.

به گفته وی، این محور به یکی از بزرگ ترین محورهای طرح های شهری به بیش از هشت کیلومتر تبدیل خواهد شد و تاثیر خود را بر روی پلاک های مجاور و محلات مجاور خواهد داشت.

حناچی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهرداری تهران به رغم شرایط تحریم و شرایط کرونا که معنایی جز کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها نداشت، شرایط سختی را طی می‌کنیم، اظهار داشت: برغم‌این شرایط سخت، تمام طرح ‌های بزرگ قدیمی پایتخت با اجرای طرح شهید نجفی رستگار به پایان رسید.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در طرح ‌های جدید احترام به محیط زیست و توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: در این دوره ۱۷ پارک در داخل محدوده شهر به بهره‌برداری رسید که مساحت آنها از ۲ هکتار تا ۷۰۰ متر مربع، پارک محلی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا