کد خبر: 30090061811
انرژی

رشد ۱۶۷ درصدی اعتبارات آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل آب فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: جهش خوبی در بخش اعتبارات صورت گرفته و تقریبا رشد ۱۶۷ درصدی را شاهد بودیم.

قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش بینی می شود در صورت تخصیص کامل اعتبارات ابلاغ شده سال جاری،  در سطح شهرها و روستاهای استان بیش از ۱۰۰ حلقه چاه حفر و تجهیز و بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال آب و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا گردد که با مجموع این اقدامات می توان امیدوار بود که بخشی از تنش آبی در سطح شهر و روستاهای استان کاهش یابد.

مدیرعامل آب فاضلاب استان در ادامه بیان کرد: در استانی مثل سیستان و بلوچستان که با چالش های بسیاری از جمله فقر منابع آبی مواجه است اهمیت اجرا و توسعه طرح‌های فاضلاب به عنوان یک منبع پایدار آب از اهمیت بالایی برخوردار بوده است اما متأسفانه در این بخش عقب ماندگی‌هایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ طرح فاضلاب در سطح شهرهای زاهدان، زابل، زهک، چابهار و کنارک در برنامه اجرایی شرکت قرار دارد.

قاسمی افزود: هم اکنون این طرح ها در بخش های مختلف فعال است و جهت تکمیل مجموعاً به ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: با مجموع اقداماتی که سال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام شد ۲۶ روستا را به آب بهداشتی متصل کردیم و همچنین تابستان امسال شاهد برطرف شدن تنش آبی ۵۰۰ روستا در استان بودیم.

مدیرعامل آب فاضلاب استان گفت: ۵ طرح آبرسانی به شهرها از جمله طرح آبرسانی به چابهار، کنارک از سد زیردان، طرح آبرسانی جهت جبران بخشی از کمبود آب شرب زاهدان از حرمک ، آبرسانی به خاش از کارواندر، آبرسانی به نوک آباد و دهپابید و تکمیل آبرسانی به شهرهای سیستان است که بر اساس برآورد سال ۱۴۰۰، جهت تکمیل به ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا