کد خبر: 02100062097
انرژی

شاخص بهره‌مندی از آب در روستاهای سیستان و بلوچستان به ۷۱.۵ درصد رسید

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب در روستاهای سیستان و بلوچستان به ۷۱.۵ درصد رسید.

قاسمی در گفت وگو با ایسنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سطح شهرها و روستاهای استان بیش از ۱۰۰ حلقه چاه حفر و تجهیز و بالغ بر هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا شود.

قاسمی اظهار کرد: از ابتدای سال۱۴۰۰، ۳۰ هزار نفر در ۱۱۰ روستای فاقد شبکه آب آشامیدنی از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند و تنش آبی ۱۱۲ روستا با وارد مدار کردن چاه‌های جدید، ارتقای سیستم پمپاژ، اجرای خطوط انتقال جدید و یا اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی رفع شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین برای شهرهای دچار تنش آبی از جمله زاهدان و سراوان به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ لیتر افزایش ظرفیت تولید آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغی معادل ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، افزود: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۰۵ روستا از محل اعتبارات ملی، آبرسانی به ۱۵۵ روستا در قالب اعتبارات استانی، رفع تنش‌ آبی و آبرسانی به ۳۵۰ روستا در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی انجام شده است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، میزان آبرسانی و رفع تنش آبی تا پایان سال مالی به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

قاسمی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲۲ روستا آبرسانی و رفع تنش شدند و در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، این میزان تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات و وضعیت اعتبارات در سال ۹۹ بیان کرد: سال گذشته در مجموع، از کلیه ردیف‌های ملی و استانی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب ۸۶۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که از این مبلغ ۴۷۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا