کد خبر: 01100062023
بانک و بیمه

نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث؛ راهنمای صفر تا صد

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی از ۲۵ میلیون خودروی موجود در کشور، ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو، بیمه شخص ثالث دارند. به عبارتی هنوز حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در سطح کشور، بدون بیمه شخص ثالث در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

تمامی وسایل نقلیه موتوری و سواری، ملزم به تهیه و خرید بیمه شخص ثالث هستند. نداشتن بیمه شخص ثالث علاوه‌بر جریمه روزانه، باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت به راننده در حین تصادفات و توقیف خودرو می‌شود. پس اگر زمان تمدید بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خودروی شما رسیده، به سرعت برای خرید آن اقدام کنید.

اگر وقت و حوصله کافی برای مراجعه حضوری، ماندن در صف و کار اداری را ندارید، آنلاین خرید بیمه شخص ثالث را انجام دهید. در ادامه مقاله به شما در مورد نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث خواهیم گفت.

نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث با آیتول چگونه است؟

اگر می‌خواهید برای تمدید و خرید بیمه ثالث اقدام کنید، دو راه پیش روی شما خواهد بود. تا همین چند سال پیش، مرسوم‌ترین راه برای خرید بیمه خودرو مراجعه به دفتر نمایندگی و انجام کار‌های بی‌شمار اداری بود. بیمه‌گذار باید با صرف وقت و هزینه بسیار همراه با گواهینامه و کارت ملی و سایر مدارک به شرکت بیمه مورد نظر مراجعه می‌کرد.

اما حالا با گسترش استفاده از لوازم دیجیتال و اینترنت، تمامی صنایع و امور کم‌و‌بیش به سمت خدمات آنلاین می‌روند. خدمات صنعت بیمه خودرو هم از این قاعده جدا نبوده و حالا مدتی است که خرید و فروش بیمه خودرو به صورت آنلاین هم انجام می‌شود. سایت‌های معتبر خرید و فروش بیمه باید دارای مجوز فعالیت برخط از بیمه مرکزی بوده و نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند. یکی از این سایت‌های معتبر که به عنوان کامل‌ترین سامانه خدمات خودرو شناخته می‌شود، آیتول است.

نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث در سامانه خودروی من آیتول، بسیار ساده بوده و شما فقط به شماره پلاک و شماره یکتای بیمه‌نامه نیاز دارید. بعد از وارد کردن اطلاعات، تمدید یا خرید بیمه ثالث به سرعت انجام شده و در کمتر از دو ساعت پیامکی برای شما ارسال خواهد شد، که حاوی لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه است. این پیامک شامل کد یکتای بیمه، لینک نسخه قابل چاپ بیمه و لینک سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه است. شما می‌توانید با وارد کردن کد یکتا در سنهاب استعلام بیمه شخص ثالث از صحت و درستی بیمه‌نامه مطمئن شوید.

بیمه شخص ثالث

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث با آیتول؛ ساده و سریع

شاید گمان کنید در نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث، تنها نرخ دیه روی تعیین قیمت بیمه تاثیرگذار باشد، اما این یک گمان اشتباه بوده و در زمان خرید بیمه شخص ثالث عوامل دیگری چون کاربری خودرو، تعداد سیلندر، جریمه دیرکرد، سقف تعهدات بیمه‌نامه و تخفیف عدم خسارت هم روی نرخ بیمه موثرند. سامانه خودروی من آیتول، حتی امکان محاسبه دقیق قیمت بیمه در سال جاری را برای شما فراهم کرده است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی آیتول یا نصب این برنامه روی گوشی، از ماشین حساب آنلاین آیتول استفاده کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات به قیمت دقیق بیمه ثالث برسید.

درصد تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه میشود؟

یکی از عوامل مهم و تاثیر‌گذار در نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث است. اما درصد تخفیف بیمه شخص ثالث چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟ براساس قانون اگر بیمه‌گذار در طی مدت زمان بیمه‌نامه، استفاده‌ای از آن نکرده و رانندگی ایمنی داشته باشد، در زمان تمدید روی قیمت بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت اعمال خواهد شد.

اگر به فکر محاسبه درصد تخفیف بیمه شخص ثالث در قانون جدید سال جاری هستید، از ابزار ساده‌ای که آیتول در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

برای استفاده از این ابزار فقط باید وارد سایت رسمی آیتول شده یا اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید. سپس بعد از وارد کردن اطلاعات با چند کلیک ساده، از میزان تخفیف موجود روی بیمه‌نامه خود مطلع شده و با هزینه کمتری بیمه شخص ثالث را تمدید کنید.

بیمه شخص ثالث
بیمه شخص ثالث

از صفر تا صد خدمات خودرو با آیتول؛ آنلاین و بدون هزینه!

در این مقاله نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث را توضیح داده و آیتول را به عنوان بهترین راه برای خرید آنلاین بیمه خودرو معرفی کردیم. البته اگر مالک خودرو بوده و به دنبال راه‌هایی ساده و سریع بدون مراجعه حضوری برای انجام خدمات تخصصی خودرو هستید، حتما نام آیتول را شنیده‌اید.

خدمات خودرو با آیتول، محدود به تمدید و خرید بیمه شخص ثالث نیست و شما می‌توانید حتی برای دریافت و پرداخت ریز خلافی‌ها نیز روی آیتول حساب کنید. نوبت‌دهی آنلاین معاینه فنی در تهران و خرید و فروش خودرو هم در این سامانه انجام می‌شود.

بسیاری از خدمات انجام شده در آیتول، رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. برای استفاده از خدمات سامانه خودروی من آیتول به سایت رسمی آیتول رفته یا اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید.

شما می‌توانید نسخه اندروید برنامه آیتول را از سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار دریافت کرده و برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به آی اپس (iApps)، سیب اپ و سیبچه بروید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا