کد خبر: 01060197825
روزنامهعصر انقراض (طنز)

از تجربیات خودروسازهای داخلی استفاده کنید (طنز)

رئیسی: تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌ایم

راضیه حسینی

رئیس جمهور گفت: «دانشمندان و نخبگان ما در وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آنها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند.»

پیشنهاد می‌کنیم حتماً از تجربه خودروسازهای داخلی استفاده کنید. برای یک قدم آخر می‌توانید از دانشمندان سایپا و ایران‌خودرو مشورت بگیرید. ممکن است در ابتدا مردم کمی نگران سوار شدن در این هواپیماها باشند. رمز موفقیت خودروسازان رداخلی را جویا شوید. این‌که چطور هر چه تولید کنند باز خریدار دارد.

مثلاً در همان ابتدا، ورود و تعمیر هواپیماهای خارجی را ممنوع اعلام کنید. کار راحتی است. به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور چهل درصد ناوگان هوایی زمین‌گیر است.

این‌ها که هیچ به راحتی از رده خارج‌شان کنید. می‌ماند شصت درصد، که با یک برنامه ویژه می‌توانید آن‌ها را هم مدیریت کنید. بلیت هواپیماهای خارجی را تا می‌توانید گران کنید. تعرفه سوار شدن در جنس خارجی بگذارید.

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات سوار شدن، پیاده شدن، نشستن، خوردن و…عوارض تعمیر و نگهداری را هم اضافه کنید. قیمت را طوری بالا ببرید که جز آقا زاده‌ها و مایه‌دارها کسی نتواند به این شصت درصد برسد.

البته حواس‌تان باشد برای هواپیماهای داخلی هم آفرهای خیلی ویژه و ارزانی نگذارید که مردم فکر کنند به راحتی می‌توانند به آن‌ها برسند.

برای خرید بلیت، قرعه‌کشی بگذارید. مدام بگویید ما برای ساخت این هواپیماها کلی ضرر کرده‌ایم و همین‌طور هم در حال ضرر کردنیم.  آپشن‌های جدید روی هواپیما بگذارید و بلیت را گران‌تر کنید. مثلاً زه بغل هواپیما، آینه سمت راننده تاشو، قالپاق با طراحی جدید، سقف رنگی و…

هیچ‌وقت کوتاه نیایید. اگر مردم درخواست هواپیمای خارجی کردند، بگویید حتماً در دستور کار قرار می‌دهیم. از آقای میرسلیم یاد بگیرید که گفت:«واردات خودرو توسط خودروسازان داخلی ایرادی ندارد… خودروی ملی می‌تواند رضایت جامعه را کسب کند.»

شما هم بگویید: «واردات هواپیما توسط هواپیماسازان داخلی ایرادی ندارد… هواپیماهای ملی می‌توانند رضایت جامعه را کسب کنند.»

یادتان نرود روی یک تابلو در ورودی هواپیما بنویسید:«همیشه حق با مشتری است.» پشت تابلو هم ادامه دهید «ولی ما بهتر می‌دانیم چه حقی برای مشتری به درد بخورتر است.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا