کد خبر: 030203156981
اقتصادبازارها و خدمات مالیروزنامه

تبلیغات تضمین کننده حیات و توسعه کسب و کارها

مسعود شریعت زاده

تبلیغات به عنوان یک ابزار اساسی برای جذب مشتریان، افزایش شناخت برند، افزایش فروش و ارتقاء موفقیت کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. تبلیغات به کسب و کار کمک می کند تا به مخاطبان خود راهنمایی کند و آنها را به انتخاب محصول یا خدمات شما تشویق کند. همچنین با ایجاد حس اعتماد و شناخت برند، تبلیغات می تواند به افزایش فروش و درآمد کمک کند و به کسب و کار کمک کند تا رقابتی تر و موفق تر عمل کند.

با این اوصاف تبلیغات یک دارایی ارزشمند برای کسب و کارها به شمار می رود، زیرا به آنها امکان می دهد پیام خود را منتقل کنند و به مخاطبانی دسترسی پیدا کنند که با ارتباط آنها رونق و بقا را برای خود تضمین می کنند.

ابتدا به تعریف تبلیغات می پردازیم:

تبلیغات شکلی از ارتباط است که تلاش می کند بر رفتار یک مخاطب تأثیر بگذارد. اساسا در دنیایی که با محصولات متنوع و مشابه زیادی روبرو هستیم باید انتخاب مشتریان را جهت دار و دوام دار کنیم. از همین رو تبلیغات بخش مهمی از بازاریابی شرکت ها و کسب و کارها و به نوعی تضمین کننده حیات و توسعه آنها است؛ مگر آن که شما تولیداتی منحصر به فرد داشته باشید و یا در اصطلاح اقتصادی در بازار کاملا انحصاری مشغول به کار باشید که در این صورت نیازی به تبلیغات نیست!

هدف از تبلیغات دستیابی به مخاطبان هدف و ترغیب آنها به انجام یک اقدام دلخواه، مانند خرید یک محصول، ثبت نام در یک سرویس و… است که در نهایت برای بنگاه های اقتصادی و کسب و کارها به افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش منتهی می شود. همچنین باید توجه داشت که برای مؤثر بودن، تبلیغات باید خلاقانه، مرتبط و متقاعدکننده باشد، باید مخاطب مناسب را هدف قرار داد و در این مسیر نیز باید هزینه ها، اثر بخشی و مقررات که توسط دولت ها در سراسر کشورها تنظیم می شود را در نظر گرفت.

بنا به آنچه گفته شد تبلیغات به دلیل توانایی آن در جذب مشتریان بالقوه، افزایش فروش، ایجاد شناخت برند و برجسته کردن ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات یا خدمات برای مصرف‌کنندگان، ابزار مهمی برای کسب‌وکارها است. در بازار پر رقابت امروزی، تبلیغات به کسب و کارها کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوند و به طور موثر با مصرف کنندگان و مخاطبان هدفشان ارتباط برقرار کنند.

طبق آنچه، بخش تحقیقات Statista منتشر کرده است در سال ۲۰۲۱، کل هزینه های جهانی برای تبلیغات دیجیتال حدود ۵۲۲.۵ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شد و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۶ این رقم به ۸۳۶ میلیارد افزایش یابد؛ یعنی اگر چه تبلیغات به بخشی از زندگی ما بدل شده و عادی به نظر می رسند و ما هر روز از تلویزیون گرفته تا تبلیغات چاپی دیجیتال و سایر کارهای تبلیغاتی و همه رسانه های موجود با آنها مواجه هستیم اما بدون تبلیغات هدفمند و موثر، کسب و کارها یعنی هیچ!
ل

ذا با تبلیغات، نام تجاری شما می تواند مخاطبان بسیار گسترده تری را که به زودی به مشتریان وفادار تبدیل می شوند، جذب کرد.

همچنین کسب و کارها باید بدانند که تبلیغات برای آنها به معنای پیگیری رقابت، حفظ مشتریان، افزایش روحیه کارکنان، متمایز کردن برندها، بهینه سازی اعتماد، دستیابی به مشتریان هدف، و ایجاد هویت و ارزش های برند و… است.

در ادامه به مهمترین دلایل برای توجیه اهمیت تبلیغات برای کسب و کارها بیشتر می پردازیم:

 

۱) افزایش فروش برای کسب و کار شما

تنها هدف یک استراتژی تبلیغاتی افزایش تعداد زیادی از افرادی است که محصول شما را خریداری می کنند. شما می توانید از طریق تبلیغاتی که هم تاثیرگذار و هم متقاعد کننده هستند، مشتریان بالقوه را نسبت به عالی، مفید بودن یا مطلوبیت کالای خود متقاعد کنید. یک تبلیغ موفق می تواند خریداران را به خرید محصول شما ترغیب کند که در نتیجه فروش به طور بالقوه افزایش می یابد!

۲) به مخاطبان هدف آموزش می دهد

با یک تبلیغ قانع کننده، می توانید به طور موثر ویژگی ها و مزایای محصول خود را به مشتریان احتمالی منتقل کنید. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که به طور مختصر و مؤثر حقایق حیاتی مانند هدف محصول، جایی که می توان آن را خریداری کرد، هزینه آن و ویژگی های قابل توجه را به مشتریان محلی منتقل کرد. علاوه بر این، تبلیغات این فرصت را به شما می دهد تا هر گونه تبلیغات در حال انجام را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، مانند تخفیف ها و خدمات ویژه برای مشتریان جدید یا رویدادها.

۳) تبلیغات مناسب شما را قادر می سازد تا محصولات جدید را عرضه کنید

هنگامی که کسب و کار شما محصول یا خدمات جدیدی را راه اندازی می کند، می توانید یک تبلیغ برای اطلاع رسانی به مشتریان فعلی و بالقوه در مورد آن ایجاد کنید! با قرار دادن محصول جدید در معرض مخاطبان گسترده، می توانید برای راه اندازی آن هیجان ایجاد کنید و علاقه مصرف کنندگان بالقوه را افزایش دهید. برقراری ارتباط با مخاطبان گسترده و افراد زیادی در مورد انتشار شما می تواند منجر به خرید بیشتر از همیشه شود!

۴) به شما کمک می کند از رقبای خود مطلع شوید

با ردیابی تبلیغات رقبا شما می توانید مراقب رقابت خود باشید! ممکن است مخالفان شما محصولات و خدمات یا ویژگی های جدید را قبل از اینکه دیگران بدانند تبلیغ کنند، بنابراین آگاهی از کاری که انجام می دهند بسیار مهم است. با توجه به اینکه تبلیغات به عنوان منبع قدرتمندی از بینش اطلاعاتی عمل می کند، نظارت بر پیام های کسب و کارهای رقیب می تواند در پیش بینی روند بازار و تغییرات آتی بسیار مفید باشد.

۵) مشتریان را دوباره هدف قرار می دهد و حفظ می کند

تبلیغات ابزاری موثر و قدرتمند برای هدف قرار دادن مشتریان احتمالی و حفظ مشتریان فعلی شماست. با استفاده از تبلیغات با هدف خاص، می توانید با کسانی که قبلاً با کسب و کار شما تعامل داشته اند ارتباط برقرار کنید و تبلیغات سفارشی متناسب با علایق آنها ایجاد کنید. این استراتژی نه تنها به تقویت روابط کمک می کند، بلکه افراد را تشویق می کند تا برای فرصت های خرید بیشتر بازگردند! و در نتیجه وفاداری به برند را افزایش می‌دهند.

۶) روحیه کارکنان را افزایش می دهد

یک تبلیغ موفق می تواند جرقه ای باشد که شور و شوق همکاران شما را برافروخته و یک محیط کاری مثبت و سازنده ایجاد کند. ایجاد تبلیغاتی که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد و غرور کارکنان را در محل کار افزایش دهد، می‌تواند ارتباط موثر با مزایای محصولات یا خدمات جدید را برای افراد آسان‌تر کند.

۷) برند شما را متمایز می کند و هویت منحصر به فردی ایجاد می کند

با وجود بسیاری از محصولات، برندها و خدماتی که مشاغل مختلفی برای جذب مشتریان دارند، شرکت شما ممکن است نیاز داشته باشد راهی برای متمایز شدن از رقبا پیدا کند. از طریق استفاده از لوگوی متمایز، طرح رنگ، فونت‌ها و برچسب‌ها برای عناصر تبلیغاتی محصول خود، می‌توانید هویت برند چشمگیری ایجاد کنید که آن را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

۸) اعتماد مشتری را بهینه می کند

وقتی مشتریان بالقوه شاهد تبلیغات متعدد در مورد محصول شما باشند، ممکن است شما را به عنوان یک برند معتبر و قابل اعتماد درک کنند. به نوبه خود، تبلیغات مؤثر می تواند پیوند اعتماد بین شرکت شما و مشتریانش را تقویت کند. تبلیغات می تواند راهی موثر برای رفع هر گونه نگرانی مشتری و ایجاد یک رابطه اعتماد قوی بین شرکت شما و آنها باشد.

۹) دسترسی شما را به مشتریان هدف افزایش می دهد

استفاده از قدرت تبلیغات می تواند شما را قادر سازد تا بدون زحمت مشخص کنید یا آگاهی ایجاد کنید تا یک جمعیت شناسی خاص را هدف قرار دهید. پس از انجام تحقیقات گسترده در مورد بازار هدف خود و مشتریان هدف، می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود و آنها را در نقاطی قرار دهید که احتمال رفتن آنها وجود دارد. به همین دلیل است که تحقیق در بازار هدف شما نیز مهم است.

۱۰) ارزش های برند را توضیح می دهد، هویت برند را ایجاد می کند و تصویر برند را بهبود می بخشد

با تغذیه و نمایش ارزش‌های واضح، یک شرکت می‌تواند یک ارتباط عاطفی با مشتریان خود ایجاد کند که به ایجاد وفاداری مشتری به برند کمک می‌کند. با ایجاد یک تبلیغ، می‌توانید تمایز محصول خود و ویژگی‌های تعیین‌کننده سازمان را به مخاطبان گسترده‌ای منتقل کنید.
در پایان به کسب و کارها برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات و به اصطلاح تبلیغات موثر نکات پنجگانه زیر را توصیه می کنیم:

۱) توجه مشتری خود را جلب کنید و تأثیر ماندگاری بگذارید

ایجاد یک تبلیغ جذاب که مخاطبان را مجذوب خود کند، احتمال یادآوری و در نهایت خرید محصول شما را افزایش می دهد. تبلیغات با داستان متقاعد کننده می تواند باعث ایجاد تعامل بینندگان شود و منجر به ارتباطات معنادارتر با مشتریان بالقوه شود.

۲) از برتری محصول خود دفاع کنید!

وقتی مشتری تبلیغات شما را مشاهده می کند، مطمئن شوید که دلیل نیاز به خرید کالا یا خدمات را می داند. نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما سودمند و متمایز از ارائه های مشابه در بازار امروز است.

۳) روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید

با شناخت جمعیت مورد نظر خود، می توانید تبلیغات قانع کننده ای ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود و به طور بالقوه باعث افزایش درآمد می شود. با کاوش در سوابق فروش قبلی و داده های مشتریان یا از طریق استقرار نظرسنجی های جامع، جمعیت شناسی هدف خود را کشف کنید.

۴) یک تصویر ثابت ایجاد کنید که ماندگار باشد

ایجاد هویت برند و تصویر برند قوی به مشتریان کمک می کند تا فوراً کسب و کار کوچک شما را تشخیص دهند. همچنین باعث آشنایی و راحتی آنها می شود و در نتیجه شانس خرید آنها از شما را افزایش می دهد.

۵) قدرت تصاویر جذاب را فراموش نکنید

تصاویر جذاب می تواند در کمک به مخاطبان هدف شما در یادآوری ماهیت تبلیغات شما مؤثر باشد. هنگامی که مشتری تجربه خود را از محصول شما به یاد می آورد به احتمال زیاد هنگام بررسی خرید بیش از پیشنهادات هر رقیب محصول شما را انتخاب می کند.
*منابع در دفتر روزنامه موجود است

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا