کد خبر: 25129919394
بازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

تصویب افزایش سرمایه ۵۷ درصدی تامین سرمایه امین

مسعود وطنخواه

مدیرعامل تامین سرمایه امین در مجمع فوق‌العاده این شرکت از تغییر نکردن سهام ممتاز سهامداران عمده خبر داد.

مجمع فوق‌العاده تامین سرمایه امین با حضور ۸۹درصدی سهامداران روز گذشته تشکیل شد که سهامداران در این مجمع با افزایش سرمایه ۵۷درصدی از محل اندوخته و مطالبات و اصلاح اساسنامه در خصوص الحاق فعالیت تامین مالی جمعی به موضوع فعالیت فرعی شرکت موافقت کردند.

بر اساس تصمیم مجمع، افزایش سرمایه شرکت از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی صورت خواهد گرفت و هدف از افزایش سرمایه بهبود نسبت کفایت سرمایه و مدیریت بهینه ریسک های ناشی از فعالیت است. به عبارت دیگر، ۴ میلیارد سهام هزار ریالی به سرمایه کنونی شرکت اضافه می‌شود.

سلمان خادم‌المله، مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان اینکه افزایش سرمایه ۵۷درصدی منحصر به سهامداران عادی است، گفت: ترکیب سهامداران ممتاز تغییری نمی‌کند.

خادم‌المله پیش از این و در جلسه معارفه تامین سرمایه برای عرضه اولیه تامین سرمایه امین در بازار سرمایه گفته بود: این سهام ممتاز تنها برای تعیین عضو هیات مدیره است و دارندگان سهام ممتاز در بقیه موارد با سهامداران عادی فرقی ندارند.

او درباره چرایی سهام ممتاز افزوده بود: با کاهش سهم سهامداران مشکلاتی برای از دست‌دادن کرسی هیات مدیره به‌وجود می‌آمد که برای پرهیز از این امر تصمیم گرفته شد که سهام ممتاز برای سهامداران صادر شود.

سهام ممتاز، نوعی گواهی مالکیت قابل انتقال است که به دارنده آن، حقی محدود و ثابت از دارایی‌های شرکت بر اساس موارد ذکرشده تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین درباره دستور دوم مجمع فوق‌العاده که «اصلاح اساسنامه در خصوص الحاق فعالیت تامین مالی جمعی به موضوع فعالیت فرعی شرکت» بود، بیان کرد: از آنجا که در زمان تاسیس این تامین سرمایه بحث تامین مالی جمعی نبود و این نیاز احساس می‌شد. خادم‌المله افزود: برای ورود به حوزه‌های استارتاپی و نوآورانه سازمان بورس گفت که این موضوع باید به اساسنامه شرکت اضافه شود.

تامین مالی جمعی (Crowdfunding): جمع‌آوری سرمایه‌های خرد  برای حمایت از ایده‌های خلاق و فراهم کردن بودجه مورد نظر آنها از طریق ابزارهای اینترنتی که در این روش جمعی از افراد با سرمایه‌های خرد و کلان به حمایت از ایده‌های خلاقانه می‌پردازند و سرمایه مورد نیاز آنها را تامین می‌کنند.

در ادامه خادم‌المله در پاسخ به سوال که آیا تامین سرمایه امین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد یا نه؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهیت شرکت‌های تامین سرمایه متفاوت است این شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین درباره بازارگردانی سهام این شرکت در بازار سرمایه نیز اضافه کرد: عرضه اولیه تامین سرمایه امین با مشارکت بیشتر از ۵.۵میلیون نفری رتبه نخست را در استقبال بدست آورد.

او یادآور شد: معمولا پس از گذشت چند روز از زمان عرضه اولیه گروهی از خریداران به دلیل شناسایی سود اقدام به فروش می‌کنند که این امر سبب افزایش عرضه شد.

خادم‌المله وارد شدن بازار سرمایه به فاز نزولی را دلیل دوم در افزایش عرضه عنوان کرد و افزود: دو مورد یادشده سبب افزایش عرضه و کاهش قیمت سهام شد، اما همانطور که قول داده بودیم با همکاری سهامداران عمده نگذاشتیم قیمت سهام از روز عرضه اولیه کمتر شود.

به گفته او، اکنون حدود ۲.۵ میلیون نفر از ۵.۵میلیون نفر روز عرضه اولیه باقی مانده‌اند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان اینکه وظیفه ما سودسازی بیشتر برای سهامداران است و تقریبا هر ۱۰ روز یک گزارش داده‌ایم، اظهار کرد: این شرکت در یک سال گذشته سود خوبی ساخته است و با توجه به وضع بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، چشم‌انداز این شرکت نیز مثبت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا