کد خبر: 15040036383
راه و مسکن

سخنگوی گمرک: گمرک دوغارون در مرز افغانستان همانند گذشته فعال است

سخنگوی گمرک گفت: گمرک دوغارون در خراسان رضوی همانند گذشته فعال است و هیچ مشکلی در رویه‌های گمرک‌های مرزی با این کشور وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سید روح اله لطیفی در خصوص مطلبی که یکی از نمایندگان سابق در فضای مجازی منتشر کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تحولات مرزی را رصد می کند و تمهیدات لازم توسط همه دستگاه ها برای هر اقدامی اندیشیده شده و نیروهای نظامی و امنیتی بر مرزها با افغانستان تسلط و اشراف  کامل دارند.

وی افزود: همه مرزهای ایران با افغانستان در رویه تجاری مانند گذشته فعال هستند و برای رویه مسافری نیز در مرز دوغارون با استقرار تیم وزارت بهداشت از همه افراد ورودی تست کرونا گرفته می شود و در صورت مثبت بودن تست افراد به افغانستان بازگردانده می شوند.

لطیفی گفت: با پیگیری صورت گرفته از همکاران گمرک دوغارون هیچ تغییری در گمرک اسلام قلعه افغانستان صورت نگرفته و پذیرش مسافر، کامیون ها و  کالاها در دو طرف مرز به صورت عادی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران دوری از تنش و توجه به  آرامش، صلح و امنیت در افغانستان و گفتگوی افغان-افغان است.

محمودصادقی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر فیلمی تحت عنوان درگیری در مرز ایران و افغانستان منتشر کرده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا