کد خبر: 15040036434
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

«شستا» بزرگ‌ترین شرکت بورسی می‌شود

با تصمیم هیات مدیره و ارائه پیشنهاد به مجمع فوق‌العاده شستا، قرار است سرمایه این شرکت بزرگ بورسی از ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد به ۱۸۰هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا که در تاریخ ۶ فروردین ۶۵ به صورت سهامی خاص در زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی تاسیس شد، قرار بر این شد که این شرکت دارایی‌های صندوق سازمان تامین اجتماعی که ناشی از حق بیمه کارگران بیمه شده است را سرمایه‌گذاری کند و بعد از کسر مخارج، سود و بازدهی آن به صندوق تامین اجتماعی واریز شود.

این شرکت به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در اواخر فروردین سال ۹۹ شستا با عرضه اولیه ۱۰درصد سهام خود وارد بورس و تبدیل به شرکت سهامی عام شد که در این عرضه اولیه حدود ۴میلیون و ۷۰۰هزار نفر شرکت کردند و ۱۰درصد از سهام شستا به آنها رسید.

سرمایه این شرکت در زمان ورود به بورس ۸هزار میلیارد تومان بود که بعد از آن این رقم به ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و اکنون شستا می‌خواهد با گزارش توجیهی‌ هیات مدیره این شرکت که به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ارائه کرده است، افزایش سرمایه دهد.

سرمایه شستا، این شرکت بزرگ بورسی و این هلدینگ عظیم قرار است از ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۱۸۰هزار و ۷۳۷میلیارد تومان به میزان حدود ۱۲برابر افزایش یابد. با این افزایش سرمایه شستا عملا به بزرگ‌ترین شرکت بورسی تاریخ ایران تبدیل می‌شود.

پیشنهاد هیات مدیره شستا به مجمع عمومی فوق‌العاده در باره افزایش هزار و ۱۷۲درصدی معادل حدود ۱۲برابری سرمایه شستا از محل تجدید ارزیابی دارایی ارائه شده است که در این گزارش آمده است: در اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت اساسنامه شرکت و الزامات سازمان بورس اوراق بهادار گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) از مبلغ ۱۴۲هزار میلیارد ریال به مبلغ یک‌میلیون و ۸۰۷هزار و ۳۷۸‌میلیارد ریال شامل یک‌میلیون و ۶۶۵هزار و ۳۷۸میلیارد ریال معادل ۱۱۷۳درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبق سرمایه‌گذاری‌ها و زمین به منظور اصلاح ساختار مالی تقدیم می‌شود.

گزارش توجیهی افزایش سرمایه در تاریخ ۱۴تیر ۱۴۰۰به تایید اعضای هیات مدیره شامل نماینده سازمان تامین اجتماعی، نماینده موسسه بهداشتی و درمانی میلاد سلامت تهران، محمد رضوانی‌فر به عنوان مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره، همچنین نماینده شرکت رفاه‌گستر تامین اجتماعی، محمود ملک کوتی‌خواه عضو هیات مدیره و همچنین نماینده سرمایه‌گذاری خانه‌سازی ایران، به نمایندگی سیدضیاء‌الدین شجاعی برهان عضو هیات مدیره رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا