کد خبر: 231102151665
اقتصاددولتروزنامهسیاستگردشگری

۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت

به گفته رئیس جمهور، ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

به گزارش عصراقتصاد، سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: این‌که کشورها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، دارای میراثی گرانقدر تمدنی و طبیعت چهارفصل زیباست که ظرفیت‌های بسیاری برای گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری طبیعی، فرهنگی و نگاه به این تمدن کهن و میراث گرانقدر بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران در کشور بودیم» خاطرنشان کرد: در کشور از فضای از بین رفتن کرونا استفاده شد و با ایجاد زمینه لازم، شرایط حضور گردشگران بیشتر فراهم شد.

وی هم‌چنین یادآور شد: ۲۰ مصوبه در دولت برای تشویق عزیزانی که در حوزه گردشگری فعال هستند تصویب شده است، این مشوق‌ها باید افزایش یابد.

وی با بیان این‌که «توسعه گردشگری، می‌تواند القای تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد» بیان کرد:یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارند در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سفرا، گفت؛ ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

رئیسی تاکید کرد: گردشگری آثار فرهنگی به دنبال دارد که القاهای نادرست دشمن را نقش برآب کند و تصویر درستی از جمهوری اسلامی ایران به جهان مخابره کند.

وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدلله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند.

وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

رئیس‌جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان،‌ می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد.

وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند.

گردشگری زیارت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد

رییس جمهور با بیان اینکه گردشگری زیارت از سایر گردشگری‌ها متمایز است، تصریح کرد: گردشگری زیارت میل قلبی برای زائراست تا به طرف زیارتگاه برود و جسم و میل قلبی او، وی را به سمت زیارت می‌کشاند تا ارتباط بین زائر و مزور برقرار شود.

وی با بیان اینکه بخشی از زائران حضرت رضا(ع) مشتاقان ایشان در کشورها مسلمان و سایر کشورها هستند، یادآور شد: این رویکرد نشان می‌دهد که گردشگری زیارت از مواردی است که به رغم اینکه فعال است ولی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سرمایه گذار باید بتواند بدون نگرانی در حوزه گردشگری سرمایه‌ گذاری کند

آیت الله رییسی در ادامه سخنان خود با اشاره به جذب سرمایه توسط سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، اظهار داشت: باید این رویه به نحوی انجام شود تا وزارتخانه مربوطه، استانداران و همه فعالان در حوزه گردشگری تلاش کنند تا سرمایه گذاران احساس کنند سرمایه و سودش تضمین شده است و این سرمایه گذاری برای او سودآوراست.

رییس جمهور تاکید کرد: هرچند سرمایه گذار برای بازگشت اصل سرمایه و سود آن نگرانی دارد ولی جاذبه‌های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی به نحوی است که همواره گردشگری به مانند امسال و سال‌های گذشته رشد داشته و بیش از این هم زمینه برای رشد آن وجود دارد.

آیت الله رییسی ازوزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون وی در این حوزه خواست با جلسه با وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های مربوط نسبت به رفع مشکلات و برخی از ناهماهنگی‌های حوزه گردشگری اقدام کنند و در ادامه گفت: در این حوزه باید به نحوی عمل شود که گردشگر از مبدا یعنی جایی که عازم سفر می‌شود تا مبدا یعنی جایی که باید به آن برگردد، احساس کند سفر پرباری را تجربه کرده است.

رییس جمهور ادامه داد: گردشگر باید احساس کند سفر وی سبب نقش آفرینی در زندگی او شده و برنامه ریزی فقط تا فرودگاه نیست بلکه برنامه ریزی برای او باید از مبدا تا مبدا انجام شود تا این سفر برای گردشگر بسیار دلنشین، خاطره انگیز، عبرت آموز و برخوردار از دستاورد شود.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود با قدردانی از عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و همکاران وی برای گام‌هایی که در این زمینه برداشته شده است، یادآور شد: امیدوارم این نشست برای همفکری و هم اندیشی فعالان حوزه گردشگری جلسه مبارکی باشد و در جلسات کارشناسی نظرات و دیدگاه‌ها را مطرح کنید و حتما توسط مسوولان مربوط به ویژه استانداران مورد پیگیری قرار گیرد.

رییس جمهور اضافه کرد: موضوع گردشگری باید از همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد تا آثار فرهنگی کشور و انقلاب اسلامی، مردم خوب و مهمان دوست ایران، فرهنگ غنی، تمدن کهن و داشته‌های بسیارعلمی و فناوری کشور و پیشرفت‌های بسیاری که به رغم همه تهدیدها و تحریم ها داشته است، گردشگران ببینند.

وی با اشاره به حضور روسا و مقامات کشورهای مختلف در ایران اسلامی عنوان کرد: این مقامات در بازدید از پارک‌های علم و فناوری کشور، رسما شگفتی خود را اعلام کردند که چگونه توانستید به رغم همه این تهدیدها و تحریم‌ها این میزان پیشرفت کنید.

رییسی خاطرنشان کرد: برای این پیشرفت‌ها باید شکرگذار خداوند متعال بود و به رغم اینکه فعالیت همه فعالان حوزه گردشگری را ارج می نهیم و زحمات آنها محفوظ است، اما باید در این باره طرح نوعی برانداخت و گامی بلندتر از گام‌های گذشته برداشت و باید کار جهشی در این حوزه انجام شود.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا