کد خبر: 150801107394
جهانروزنامه

خواست مدیرعامل شرکت نیسان مبنی بر مشارکتی غیر سیاسی با شرکت رنو

«ماکوتویوشیدا» مدیر عامل نیسان به منظور خنثی سازی شایعات شکست مشارکت با رنو فرانسوی به گفتگوهای خود با این شرکت فرانسوی که در جریان است اشاره کرده و گفته است: «این گفتگو ها تا حصول نتیجه نهایی و دستیابی به راه های از سرگیری فعالیت های مشارکتی ادامه خواهد یافت و به پیش می رود.»

مدت های طولانی بود شنیده نمی شد مقامات بلند پایه نیسان تا این حد با شورو هیجان و تعابیر برجسته در مورد همتایان خود در رنو سخن گفته باشند.

«ماکوتویوشیدا» مدیر عامل نیسان سومین قدرت خودروسازی ژاپن  روز جمعه ۴نوامبر(۱۳آبان) در مقابل برخی خبرنگاران فرانسوی گفت:« مذاکرات میان سه گروه خودروساز رنو، میتسوبیشی و شرکت متبوعش درحال پیشرفت است واو قصد دارد موضوع مشارکت سه جانبه را وارد مرحله تازه ای کند.»

او دراین مصاحبه چندین بار بر کیفیت مذاکرات با « لوکا دو مِئو» مدیرعامل و « ژان دومینیک سِنار» رئیس هیأت مدیر رنو تأکید کرد: «من به سطح روابط خوبمان در مدیریت گروههای خودورساز افتخار می کنم.

من گوشی تلفن را برمی دارم و با همتای خود در رنو آقای « لوکا دو مِئو» به هر تعداد دفعاتی که نیاز باشد صحبت می‌کنم.» هرهفته تقریبا هر دوسه روز یکبار این اتفاق میفتد.

مدیران فرانسوی نیز از این سطح روابط خوبشان با خودروساز ژاپنی خرسند هستند و در انتظار به ثمر رسیدن مذاکراتشان با نیسان هستند.

این مذاکرات قبل از فصل تابستان آغاز شده و امید آن می رود تا سه شنبه ۸ نوامبر(۱۷آبان) یعنی روز اعلام نهایی برنامه ریزیهای مشترک در بازار سرمایه یا به عبارتی «روز بازار سرمایه» به نتیجه نهایی برسد.

در عین حال آنها باید صبورتر باشند. «ماکوتویوشیدا» مدیر عامل نیسان در این خصوص می گوید:« ما موارد زیادی داریم که بایدبر سرآنها به تفاهم برسیم.

من نمی گویم که مباحثات در این زمینه آسان است اما ما بهرحال به تفاهم می رسیم. مهم آنست که موضوعات مورد بحث واضح و روشن هستند.» وی در عین حال هیچ تاریخی را برای به ثمر رسیدن این مذاکرات مشخص نکرد.

حتی تاریخ ۱۵ نوامبر(۲۴ آبان) را که در آن روزهیأتهای مدیره سه گروه خودرو ساز در «یوکوهاما» مقر گروه نیسان گردهم می آیند برای این مهم اعلام نشد. وی می گوید:« باید محتوای مذاکرات به پختگی کامل و باثبات برسد.»

وی همچنین فهرست موضوعات مورد بحث مذاکراتشان را بدین قرار تأئید کرد:« موضوع اول مشارکت نیسان در شرکتی است که رنو برای تولید خودروی برقی راه‌اندازی می‌کند.

موضوع دوم راه اندازی طرحیست که نماد تقویت اتحاد دو گروه خودروسازدر عرصه رقابت باشد و موضوع سوم تعیین مدیریتی با سرعت عمل بالا بر این مجموعه واحد مبتنی بر مشارکت مساوی در سهام است.»

درعین حال وی اظهار اطمینان کرد با حضور شریک چینی در سرمایه گذاری برای تولید موتورهای گرمایشی در شرکت رنو مخالفتی ندارد زیرا شایعاتی مبنی بر اینکه در اینصورت مشارکت با رنو منتفی خواهد بود بر سر زبانها افتاده بود.

وی در این خصوص گفت:« ما نیز شرکای چینی داریم. مهم شفافیت در اداره اموراست.»  موضوع نحوه استفاده از گواهی های تولیدات جدید نیز بتدریج وارد مذاکرت می شود.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا