کد خبر: 280801108978
روزنامهعصر انقراض (طنز)

وقتی ام وی ام هست چرا بی ام و؟ (طنز)

وزارت صمت: «خودروهای فرانسوی را تحریم کردیم؛ ورودشان به ایران ممنوع است.»

راضیه حسینی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «دولت ایران و وزارت صمت، خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و اجازه نمی‌دهد تا آن‌ها با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.»

چرا فقط فرانسوی؟ لطفاً در اولین فرصت ورود خودروهای آلمانی، آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی و… را هم ممنوع اعلام کنید. همه آنها باید تحریم شوند.

این کار شما درس عبرتی می‌شود برای خودروسازان جهان تا بی‌خودی حرف از تحریم نزنند. بازار بزرگ ایران که از دست‌شان برود و کلی خسارت نصیب‌شان شود، تازه حساب کار دست‌شان می‌آید.

فکر کرده‌اند می‌توانند به همین راحتی تحریم‌مان کنند و ما هم چیزی نگوییم. همین‌طور از خودروهای‌شان استفاده کنیم و اهمیت ندهیم. کورخوانده‌اند.

ما از فردا بوگاتی‌ها، بی‌ام‌‌وها، مازراتی و فراری‌های‌مان را از دره پرت می‌کنیم بیرون. فرانسوی‌ها را کهه خیلی وقت است انداختیم در مرکز اسقاط خودرو تا به قوطی حلبی تبدیل شوند.

ما با افتخار پژوهای کاملاً بومی شده خودمان را می‌خریم. با افتخار به ایربگ‌های بازنشده‌شان نگاه می‌کنیم و با لذت از ایمنی‌ بالا و قیمت مفت‌شان حرف می‌زنیم.

 اصلاً تا وقتی خودروسازی بزرگ چین وجود دارد چرا اروپا؟ تا وقتی ام وی ام هست چرا بی‌ام و؟ ما همگی خودروسازی اروپا و آمریکا را تحریم می‌کنیم. اگر منت‌مان را بکشند، به پای‌مان بیفتند، خواهش کنند تا از ورشکستگی نجات‌شان دهیم هم باز هم کوتاه نمی‌آییم.

مسئولان عزیز، خیال‌تان راحت ما از تحریم خودروهای بی‌کیفیت اروپایی حمایت می‌کنیم. هر وقت خواستید تحریم‌های دیگری هم اضافه کنید لطفاً بگویید تا ما سریعاً کالاهی مورد نظر را منفجر کنیم.

در مورد لوازم خانگی خارجی هنوز فکری نکرده‌اید؟ یخچال‌های فریجیدرمان را جلوی در گذاشته‌ایم تا به محض اعلام، پرتش کنیم بیرون. ماشین ظرفشویی بوش را هم لب پنجره آویزان نگه داشته‌ایم.

خلاصه که ما آماده‌ایم. فقط لب تر کنید تا دست به کار شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا