کد خبر: 121001115076
اقتصادانرژیروزنامه

نیروگاه قائن در تصرف توانیر نیست

در پاسخ به مطلبی که با عنوان «نیروگاه قائن در مشت توانیر» در مورخ ۲۷ آذرماه امسال درآن روزنامه منتشر شد، پاسخ ذیل ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمایید حسب قانون مطبوعات، پاسخ ذیل با تیتر «نیروگاه قائن در تصرف توانیر نیست/ اقدام های بدون اطلاع و خارج از تفاهمات رسمی، مشکلات را افزایش داده است» در همان صفحه، با همان اندازه و فونت در اولین فرصت ممکن درج شود.

۱- در راستای اجرائیه مورخ ۱۰/۵/۹۷ صادره از شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید مدنی تهران و پیرو نامه مورخ ۲۱/۱۱/۹۸ معاونت محترم وزیر نیرو در امور برق و انرژی و تأیید پیشنهادات مندرج در نامه مذکور توسط ریاست محترم بنیاد مستضعفان به منظور پیگیری اقدامات بعمل آمده و تعیین تکلیف اقدامات آتی جلسه  مورخ ۱۳/۱۲/۹۹ با حضور معاونت محترم وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیران عامل شرکت های توانیر، برق حرارتی، صبا، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران، تولید نیروی برق زاگرس تشکیل و توافق گردید شرکت توانیر از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۴۰۰ مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه (قائن) را با رعایت ضوابط و الزامات قانونی ذیربط و اجرای موارد ذیل به شرکت تولید نیروی برق زاگرس منتقل و از تاریخ مذکور تحویل نماید:

۲-مطابق نظریه به روز شده کارشناسی در خصوص ارزش گذاری روز نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه (قائن)، شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران – سنا متعهد به تأمین افزایش سرمایه شرکت تولید نیروی برق زاگرس به میزان ۶۰ درصد مبلغ تعیین شده طبق فرآیند ذیل می باشد.

۳-طرفین توافق نمودند نسبت به محاسبه نرخ روز آورده نقدی شرکت سنا (مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۴) بر اساس شاخص های بانک مرکزی و توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری منتخب و مرضی الطرفین در امر مالی اقدام نمایند. مبلغ اعلام شده از طرف کارشناسان، بعنوان بخشی از تعهد در حسابها اعمال می گردد.

۴- ظرف مدت یک هفته از امضای صورتجلسه، هیأت کارشناسان رسمی دادگستری منتخب و مرضی الطرفین در امر حسابداری که تخصص و تبحر لازم را در تعیین حقوق مالکانه دارا باشند انتخاب تا نسبت به ارزیابی حقوق مالکانه شرکت تولید نیروی برق زاگرس در نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه (قائن) در مدت حداکثر سه ماه اقدام نمایند.

۵-براین اساس طرفین مکلف گردیدند حداکثر یک هفته پس از اجرای بندهای سه و چهار صورتجلسه نسبت به تعیین تکلیف روش تسویه و اعمال حساب تعهد موضوع بند یک (۶۰ درصد) اقدام نمایند.  اما متأسفانه با عنایت به اینکه  شرکت سنا پس از امضاء صورتجلسه مزبور هیچگونه اقدامی در ایفای تعهدات خود انجام نمی دهد و بدون اطلاع شرکت توانیر و علیرغم وجود صورتجلسه توافق فی ما بین طرفین، در تاریخ ۱/۶/۱۴۰۰ با أخذ اجراییه دیگری از اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان قائن نسبت به تصرف نیروگاه قائن اقدام می‌نمایند و از آن زمان تا کنون در تصرف شرکت تولید نیروی زاگرس می باشد.

بنابر این به لحاظ عدم ایفای تعهدات توسط شرکت سنا و عدم تعیین تکلیف مالی با شرکت توانیر در حال حاضر امکان نقل و انتقال قانونی مالکیت نیروگاه قائن به شرکت سنا جهت حفظ حقوق بیت المال وجود ندارد.

مطلب کامل  «نیروگاه قائن در مشت توانیر»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا