کد خبر: 100302129354
روزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

پرداخت آفلاین با آپ‌کارت و تشخیص بیماری با «حال»

آپ در مراسم سالیانه خود از محصولات جدیدی رونمایی کرد و از ارائه چند محصول متنوع در آینده نزدیک خبر داد.

در این مراسم از سرویس‌های آسان‌بیمه، پزشک هوشمند‌ و همچنین آپ‌کارت رونمایی شد. همچنین از طرح جدید اپلیکیشن آپ رونمایی و آمارهای جدیدی نیز درخصوص این سوپر‌اپلیکیشن اعلام شد.

به گزارش عصر اقتصاد، اولین رویداد سالیانه اپلیکیشن آپ تحت‌عنوان «یک اپ به وسعت زندگی» . این اپلیکیشن با حضور مسئولان، مدیران آسان‌پرداخت پرشین و فعالان این حوزه برگزار و محصولات جدید آپ رونمایی و معرفی شد.

در این رویداد که قرار است هر سال برگزار شود و دستاوردها و برنامه‌های ‌آتی شرکت آسان پرداخت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رونمایی از آپ‌کارت

در این مراسم از آپ‌کارت رونمایی شد؛ یک کارت فیزیکی بانکی که آپ از آن پشتیبانی می‌کند. مدیران این شرکت اعلام کردند کیف پول آپ جایگاه ویژه‌ای را در تراکنش‌های خرد آنلاین دارد و از همین‌رو تصمیم گرفته‌اند برای تراکنش‌های خرد آفلاین نیز یک کارت فیزیکی به اسم آپ‌کارت در بستر شبکه شتاب ارائه کنند.

این کارت به کیف پول الکترونیکی آپ متصل است. آپ‌کارت مجهز به سرویس بازگشت وجه یا همان Cashback بوده و این قابلیت نه فقط از پوزهای آسان‌پرداخت یا درگاه‌های این شرکت، بلکه از همه دستگاه‌ها در دسترس است.

همچنین کاربران می‌توانند از سرویس اعتباری کیف پول الکترونیکی آپ در این کارت‌ها استفاده کنند. زمان عرضه این کارت‌ها هفته آینده اعلام شده است.

بیمه و هوش مصنوعی پزشکی در آپ

حمید دولتی، بنیان‌گذار آپ، «حال» یا همان سرویس سلامت دیجیتال آپ هم به معرفی پزشک هوشمند در این پلتفرم پرداخت و گفت: تشخیص آنلاین بیماری با هوش مصنوعی و ارائه تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان، از خدمات جدید ما در پزشک هوشمند هستند.

او با بیا اینکه دستیار هوشمند پزشکی آن‌ها یک دستیار باهوش برای هر پزشک است و تمامی اطلاعات مورد‌نیاز آن‌ها را در مواجهه با بیمار تأمین می‌کند، گفت: ۶۰ درصد مردم در دنیا علائم بیماری خود را در اینترنت جست‌وجو می‌کنند و در بهترین حالت فقط ۳۰ درصد هستند که به نتیجه دلخواه و خوبی می‌رسند.

ما با دستیار پزشک هوشمند خود کاری کرده‌ایم که علائم از بیمار پرسیده شود و پس از تجزیه‌وتحلیل، نزدیک‌ترین بیماری‌ها را به شما بگوید و شما را به پزشک مرتبط وصل کند. این موضوع می‌تواند آسیب‌های ناشی از بیماری‌ها را بسیار کاهش دهد.

در ادامه سعید صولت، مدیر سرویس آسان‌بیمه، نیز از سرویس اقساطی آسان‌بیمه در آپ صحبت کرد و گفت: ما با آسان‌بیمه می‌خواهیم روی گسترش خدمات بیمه‌ای و خرید اقساطی متمرکز شویم. او تأکید کرد صنعت اینشورتک و پیشرفت و توسعه در آن در سال ۱۴۰۲، از اهداف مهم آپ خواهد بود.
ایرانی کارت
همچنین در ابتدای این رویداد؛ حمید سیدی، عضو هیات‌مدیره بانک کشاورزی، به سهم ۳۶ درصدی این بانک در آپ اشاره و تأکید کرد که این موضوع باعث ایجاد یک همکاری و تعامل دقیق بین یک بانک و یک شرکت فناور‌محور شده است.

او تأکید کرد: در آینده بانکداری دیجیتال در ایران با ورود نسل Z تغییر خواهد کرد و نمی‌توان منکر تأثیر این نسل در تغییرات بانکداری دیجیتال شد.

اعتماد کاربران به آپ

حامد منصوری، بنیان‌گذار آپ، در مراسم سالیانه این شرکت اعلام کرد: از ۶ میلیون کاربر فعال در روز، ده میلیون تراکنش در روز و ۲۱ میلیون کاربر فعال در ماه صحبت می‌کنیم؛ این آمار یعنی اعتماد مردم به آپ. در این اعتماد هر محصولی که کاشته شود، به‌احتمال‌زیاد میوه خواهد داد.

مهدی شهیدی، عضو هیات‌مدیره آپ نیز از عرضه چند محصول جدید خبر داد و گفت: سرویس مکالمه صوتی و تصویری ظرف یکی‌دو ماه دیگر در آپ ارائه خواهد شد.

مدیران این شرکت همچنین از راه‌اندازی سرویس VOD این پلتفرم نیز خبر دادند و گفتند این سرویس در سال جدید ایجاد خواهد شد.
محمدرضا اسکندریون، رئیس هیات‌مدیره آسان‌پرداخت، برنامه‌های آپ برای سال ۱۴۰۲ را در ۴ بخش معرفی کرد: نوآوری در خدمات پرداخت، تسهیل حضور کسب‌وکارها بر بستر آپ، توسعه سرمایه‌گذاری خدمات خودرویی و بیمه و افزایش خدمات با شرکای تجاری.

۷۰ درصد سهم بازار پرداخت کشور در دست آپ است

در ادامه این مراسم آرمان فرج‌زاده، مدیر اجرایی اپلیکیشن آپ، اعلام کرد که ۷۰ درصد سهم بازار پرداخت کشور در دست آپ است: تا آخر سال ۱۴۰۱، به ۶۳ میلیون شماره منحصربه‌فرد خدمات ارائه کردیم. در سال گذشته، در یک روز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تراکنش داشتیم و برآورد ما از تعداد نصب فعال سوپراپ، ۳۷ میلیون است که ۵ میلیون از این آمار، کاربران iOS هستند.

او تأکید کرد آن‌ها ۱۰۰ سرویس در ۲۰ دسته‌بندی مختلف ارائه می‌کنند و محبوب‌ترین سرویس را کارت به کارت معرفی کرد که ۳۵ درصد سهم کل کارت به کارت کشور در پلتفرم آپ رخ می‌دهد.

او همچنین اعلام کرد با آماری که آن‌ها به‌دست آورده‌اند، آپ می‌تواند معادل ۱۵۰ ساعت برای هر کاربر وقت صرفه‌جویی کند.

بازطراحی اپلیکیشن آپ

محمد یاراحمدی، مدیر محصول تیم پلتفرم آپ، به ویژگی‌هایی نظیر «توسعه‌پذیری» در بازطراحی جدید اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: پوسته قدیمی دست تیم ما را بسته بود و حالا اسکرول‌کردن در صفحات اصلی به‌طور عمودی شده که فضای نامحدودی را فراهم می‌کند.

همچنین با تغییر معماری اطلاعات، ریزخدمت‌های مختلف در آپ را به‌صورت آیکون میانبر در محیط اپلیکیشن تعریف کرده و آن‌ها را در یک ساختار دسته‌بندی‌شده مرتب کردیم.

قابلیت جست‌وجو و آیکون‌های پرکاربرد را نیز در پایین صفحه گنجاندیم. امکانات شخصی‌سازی ظاهری نیز اکنون در اپلیکیشن وجود دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا