کد خبر: 230403166112
روزنامهعصر انقراض (طنز)

آدم‌ها هم از خواب زمستانی بیدار می‌شوند

راضیه حسینی

دیده‌اید هر فصل از سال مناسب پرورش و رویش یک سری گیاه، میوه و گل است؟ یا دیده‌اید که برخی جانوران مناسب زندگی در فصل‌های به خصوصی از سال هستند و وفورشان در زمانی بیشتر از زمانی دیگر است؟ برخی هم در زمان‌هایی غیر از موقع مناسب به خواب می‌روند.

دربارۀ خواب زمستانی خرس‌ها از همه بیشتر شنیده‌ایم. اجازه بدهید خدمت‌تان عرض کنیم که این موارد تنها در گیاهان و جانوران وجود ندارد و انسان‌ها نیز زمان مناسب رویش و بیداری دارند، البته با کمی تفاوت!

بیدارشدن این گروه خاص از خواب، ربطی به فصل زمینی ندارد. این افراد در زمانی به نام «پسا انتخابات ریاست‌جمهوری» بیدار می‌شوند. پس از بیداری هم از آنجایی که مدت مدیدی را بدون تغذیۀ خاص بدن خود گذرانده‌اند، عطش و ولع چندبرابری پیدا می‌کنند. غذای این‌گونهٔ خاص از انسان‌ها، دیده‌شدن است، به هر طریق ممکن یا غیرممکن!

در روزهای گذشته شاهد بیداری تعداد زیادی ازاین‌گونه افراد بودیم. آنها که یک‌هو تصمیم گرفته‌اند خود را مطرح کنند. به خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و جراید مختلف زنگ می‌زنند و اعلام می‌کنند اسمشان جزو لیست کابینه است، ولی هنوز علنی نشده. در واقع تا اینجای کار، یک دوجین کابینه برای دولت جدید وجود دارد و همین‌طور هم به تعداد افراد اضافه می‌شود، طوری‌که اگر به هر طریقی وزیر پیشنهادی اول نتوانست کار خود را انجام دهد، ده، دوازده وزیر دیگر برای انجام کار وجود دارد!

این در حالی است که چندین بار از طرف دولت جدید اعلام شده هنوز هیچ فردی برای کابینه انتخاب نشده و تازه کارگروه در حال تشکیل است، تا افراد اصلح انتخاب شوند.

اما از آنجایی که همیشه در کشور ما یک سری افراد هستند که از بالا خبر دارند، و در گوشی به پایین خبر می‌دهند، پس هر کسی می‌تواند بگوید من گزینۀ اصلی هستم. اگر بگویید همین‌الان رئیس‌جمهور منتخب گفت هنوز با کسی صحبت نکرده‌اند، می‌گوید: «اون خبر نداره، من از بالا می‌دونم.»

بالایی که این افراد مدنظرشان است احتمالاً جایی بین کرات منظومۀ شمسی است. شاید موجودات فرازمینی در مریخ خبر رسانده‌اند، شاید هم جایی که هیچ‌کس نمی‌داند!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا