کد خبر: 11040189357
عصر انقراض (طنز)

به بنز ۱۱۰ توروبو پلاس فکر کنید (طنز)

راضیه حسینی

منطقی در شبکه یک سیما گفت: «شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا می‌خواهند برخی طراحی‌هایشان را در ایران انجام دهند، زیرا برایشان ارزان‌تر تمام می‌شود، اما ما از این فرصت کمتر استفاده کردیم.»

اگر مثلاً مسئولان بنز برای طراحی به ایران بیاید تازه متوجه می‌شوند این همه مدت چقدر ریخت و پاش الکی کرده‌اند. اصلاً نیازی نبوده هرچند سال کلی طراحی جذاب وارد بازار کنند.

می‌توانستند از مدل بنزهای ۱۱۰ چراغ گرد به بعد، دیگر دست به طراحی نزنند.  مثلاً هر سال قطر چراغ‌ها را کم کنند، یک زه به کنار در اضافه کنند. با صندوق عقب بازی کنند. کش بدهند، جمع کند و گاهی هم کلاً بردارند. بعد بنز ۱۱۰پلاس، بنز۱۱۰ فیس لیفت، توربو پلاس و… تولید کنند.

مطالب پیشنهادی

 بعد از سی، چهل سال یک مدل تازه بزنند و به عنوان خودروی جدید ملی وارد بازار کنند. هیچ نیازی هم به تغییر موتور و اجزای داخلی خودرو نیست.

به نظرمان بهتر است خودروسازان بزرگ دنیا فعلاً به فکر طراحی در ایران نباشند. لازم است ابتدا دوره‌ای با عنوان «چگونگی استفاده از طراحی یک خودرو به مدت سی سال» در ایران بگذراند.

اگر با موفقیت از این کلاس عبور کردند، به دروه بعدی می‌رسند، با عنوان «چطور کاری کنیم مردم آرزوی همین خودروی قدیمی را داشته باشند.»

با گذراندن این دوره‌ها احتمالاً دیگر نیازی نمی‌بینند برای طراحی ارزان به ایران بیایند.

اصلاً طراحی نمی‌کنند  و با خیال راحت در ارزان‌ترین حالت ممکن خودروهای خود را می‌فروشند. البته باید به نکات ریز فروش توجه کامل داشته باشند.

برای این منظور هم بهتر است یک دوره «چطور قیمت بالا را مفت نشان دهیم» در ایران و نزد مسئولان خودروسازی بگذرانند.

در این دوره آموزش می‌بینند که خودرو به هر قیمتی رسید اعلام کنند «ما برای تولید هر خودرو ضرر زیادی می‌کنیم و هیچ سودی برای‌مان ندارد.»

باید تا می‌توانید بابت تولید همین خودروی قدیمی منت سر مردم بگذارید تا قدر بدانند.

 در آخر هم حتماً یادتان باشد نداشتن ایربگ جزئی از اشتباهات خودروسازی است. لازم نیست بابت این موضوع پاسخگو باشید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا