کد خبر: 22050195935
انرژیجهانروزنامه

انتظار بریتانیایی ها برای دریافت قبض‌های انرژی بالای ۵۰۰۰ پوند

ترجمه: سلیم حیدری

این پیش‌بینی تلخ درحالی صورت می‌گیرد که اروپا با بدترین بحران انرژی در دهه‌های اخیر مواجه است.

بر اساس آخرین پیش بینی منتشر شده توسط مشاور انرژی مستقل Auxilione، انتظار می رود میانگین قبض انرژی سالانه در بریتانیا در سال ۲۰۲۳ به بالای ۵۰۰۰ پوند (نزدیک به ۶۱۰۰ دلار) برسد.

افزایش سقف قیمت انرژی در بریتانیا، به عنوان یک نقطه مرجع رسمی، به این معنی است که خانوارهای متوسط احتمالاً هر ماه حدود ۵۷۱ پوند برای انرژی هزینه می کنند. هفته گذشته، تنظیم کننده صنعت انرژی این کشور یعنی Ofgem گفت، که به دلیل نوسانات زیاد در بازارهای انرژی، تعیین سقف هزینه انرژی به جای تغییر معمول شش ماهه، هر سه ماه یکبار تعیین می شود.

به گفته تحلیلگران، انتظار می رود که Ofgem به عنوان مشاور انرژی مستقر در بریتانیا زمانی که نتایج بررسی بعدی خود را در ۲۶ آگوست (مرداد) اعلام می کند سقف قیمت را روی “بیش از ۳۶۰۰ پوند” تعیین کند.

آخرین هشدار سه روز پس از آن منتشر شد که شرکت مشاوره Cornwall Insight سقف قیمت ژانویه را ۴۲۶۶ پوند پیش بینی کرد که به دنبال افزایش شدید قیمت عمده فروشی گاز بریتانیا در این هفته صورت گرفت.

روز پنج‌شنبه، تامین‌کنندگان برق با وزرا در داونینگ استریت دیدار کردند تا راه‌حل‌های بحران کنونی را که با تحریم‌های ضد روسیه و کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا تشدید شده است، مورد بحث و بررسی قرار دهند.

در حالی که بریتانیا مستقیماً به گاز روسیه وابسته نیست، اما از افزایش قیمت انرژی و افزایش هزینه های زندگی رنج می برد. این کشور پس از اعلام محدودیت های احتمالی در صادرات برق از نروژ با کمبود انرژی مواجه است.

آکسیلیون گفت: “امروز دولت بریتانیا شرکت‌های انرژی را فراخوانده است تا راهی را برای کاهش قیمت‌ها بیابند.” وی افزود: “به نظر می رسد درک کمی وجود دارد که این کار چقدر غیرممکن است و هیچ کنترلی روی آن در چنین بازاری که متاثر از کشورهای مختلف جهان است وجود ندارد.”

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا