کد خبر: 04090057479
ادب و هنرجامعه و فرهنگ

آغاز شبکه کارشناسان گردشگری خوراک؛ اعلام فراخوان فیتور

تشکیل کمیته های میراث فرهنگی، کشف مدارک باستانی از جزیره هرمز، آغاز به کار شبکه کارشناسان گردشگری خوراک خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این هفته تعداد شرکت‌های عراقی فعال در حوزه گردشگری به ایران آمده اند و در استان‌های کرمان، ایلام به بررسی وضعیت گردشگری ایران در زمینه جذب گردشگران سلامت پرداختند. در این هفته همچنین با سفر به استان خراسان رضوی در حال بررسی وضعیت بیمارستان‌ها، مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی در شهر مشهد هستند.

در این هفته همچنین کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران با انتشار فراخوانی از دست اندرکاران وزارت میراث فرهنگی برای حضور در نمایشگاه فیتور اسپانیا دعوت کرد. این نمایشگاه قرار است مانند سالهای گذشته همزمان با نخستین ماه سال آینده میلادی در محل دائمی نمایشگاه‌های اسپانیا برگزار شود. کانون جهانگردی نیز مأموریت دارد به عنوان نماینده میراث فرهنگی، زمینه حضور فعالان گردشگری را در این نمایشگاه فراهم کند. این نمایشگاه از ۲۹ دی ماه تا ۳ بهمن ماه در شهر مادرید برگزار خواهد شد.

در این هفته پیشکسوتان معماری، میراث فرهنگی و باستان شناسی با عزت الله ضرغامی دیدار کردند. در این دیدار هر کدام از آنها پیشنهادات و خواسته‌های خودشان را برای توجه وزیر به حوزه میراث فرهنگی اعلام کرده و گفتند بهتر است کمیته‌های میراث فرهنگی برای پیگیری مسائل تشکیل شود. ضرغامی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و گفت من به استان‌های مختلف سفر کردم و متوجه شدم کسی به فکر میراث فرهنگی نیست. وی از حل مشکل بودجه وزارتخانه با اجرای یک طرح سخن گفت و ادامه داد در این طرح از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی استفاده می‌کنیم.

از پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر رسید که مستند نگاری محوطه چند درخت جزیره هرمز به شناسایی پراکندگی قابل توجهی از دست ساخته‌های سنگی منجر شد که قابل انتصاب به دوره تارینه سنگی میانی است. حفظ این محوطه و انجام پژوهش‌های بیشتر در این بخش از سواحل شرقی جزیره هرمز از اهداف پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی استان هرمزگان برشمرده شده است.

به منظور دستیابی به هدف توسعه گردشگری خوراک در کشور، کارشناسان تخصصی که از سوی ۳۱ استان معرفی شده اند در قالب شبکه ای یکپارچه فعالیت خود را آغاز کردند. این خبر را محمدقاسمی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در یک وبینار تخصصی اعلام کرد و گفت در پی تشکیل کارگروه گردشگری خوراک، این نشست با هدف آگاه سازی کارشناسان استانی با ظرفیت‌های این موضوع تشکیل شده است تا در بستر تعامل همفکری و بررسی نمونه‌های موفق داخلی و خارجی از جمله خیابان خوراک، بستر اجرایی قابل اتکایی شکل بگیرد.

این هفته از معاونت گردشگری هم خبر رسید که تعدادی از راهنمایان گردشگری از این هفته به اکسپوی دبی اعزام خواهند شد. در مرحله اول سه نفر از آنها به دبی رفتند. قرار است هر بار تعدادی از آنها در پاویون ایران بازدیدکنندگان خارجی را هدایت کرده و در مورد معرفی ایران تلاش کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا