کد خبر: 0705991088
اقتصادروزنامهصنعت و معدن

اختصاص ۳۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲هزار واحد صنعتی

 

لیلا ابوالفتحی

به گفته رئیس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن، تاکنون ۳۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲هزار واحد صنعتی اختصاص یافته است.

رئیس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن در نشست خبری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری و نیمه اول سال آینده ٢٠٠ طرح بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی به ارزش١٧٠هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴١هزار نفر را به بهره‌برداری خواهد رساند.

محمدرضا فیاض، افزود: بر این اساس، این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور تدارک دیده شده‌اند، زمینه را برای رونق ساخت داخلی و جهش تولید فراهم خواهند آورد.

فیاض با بیان اینکه این پروژه‌ها با حضور ریاست جمهوری، معاونان وی و سرپرست و مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها به‌صورت هفتگی افتتاح شده و در ایستگاه سوم آن، پنجشنبه هفته گذشته، در استان‌های خوزستان و اردبیل طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی به بهره‌برداری رسیدند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر ۴۲۰هزار فقره مجوز صنفی، ۱۰۰۰فقره پروانه اکتشاف، ۵۱۰فقره گواهی کشف معدن، ۶۰۰فقره پروانه بهره‌برداری و ۸۲طرح سرمایه‌‍گذاری خارجی مشترک اجرایی شده است که امیدواریم بتوانیم ثمره آن را در سال جهش تولید مشاهده کنیم.

به گفته فیاض، تسهیلات قابل توجهی به میزان ۳۱۷هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن در سال ۹۸ پرداخت شده است تا به رونق تولید و در تداوم آن، جهش تولید منتهی شود.

وی اظهار کرد: همچنین از میان ۴۲محصول منتخب صنعتی کشور، ۳۰محصول با افزایش تولید مواجه هستند و در سال ۹۸ علی‌رغم همه محدودیت‌ها و نارسایی‌های تحریمی، تولید ۳۰محصول با افزایش مواجه بوده است که این نقطه‌ای امیدوارکننده برای حوزه صنعت کشور است؛ ضمن اینکه در فولاد خام با تولید ۲۵میلیون تنی ۸درصد رشد، در حوزه سیمان با تولید ۶۱میلیون تنی ۸درصد رشد، در حوزه کاتد مس با تولید ۲۵۲هزار تنی ۲درصد رشد و در حوزه لوازم خانگی با تولید ۲۷۷هزار دستگاهی، ۱۴درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

فیاض گفت: همچنین ۳۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲هزار واحد صنعتی اختصاص یافته است.

گفتنی است که مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، دهم تیرماه، به‌منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران کشور برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا