کد خبر: 160801107527
روزنامهعصر انقراض (طنز)

با فاتحان قله‌های اقتصادی آشنا شوید (طنز)

«قیمت یک شانه تخم‌مرغ از صد هزار تومان گذشت. هر عدد تخم‌مرغ حدود 3500 تومان.»

راضیه حسینی

مسئولان ما با قدرت در حال فتح قله‌های اقتصادی‌اند. بعد از صعود مقتدرانه قله دلار، در جدیدترین فتح، به تخم‌مرغ رسیدند. البته پیش از این چند بار موفق به صعود شده بودند، اما این بار پرچم را به نام خودشان بر نوک قله کوفتند.

درست است راه، بسیار است و قله‌ها فراوان، ولی اصلاً نگران نباشید، با همین فرمان، مسئولان به زودی موفق می‌شوند تمامی بلندی‌های موجود را فتح کنند و حتی یک تپه بدون فتح باقی نگذارند.

ما مردم هم دست‌زنان و هورا کشان پایین قله‌ها می‌ایستیم و منتظر صعود مسئولان می‌مانیم. البته این روزها آن‌قدر کوه برای صعود زیاد شده که زمین برای نشستن نمانده. هر جا که می‌روی یک‌هو کوهی سر از زمین بیرون می‌آورد و مثل لوبیای سحرآمیز رشد می‌کند. از کوه مسکن و خودرو بگیرید تا مرغ و تخم‌مرغ.

تازه داریم متوجه می‌شویم رشد اقتصادی که دولت مدام از آن حرف می‌زند یعنی چه؟

این‌که می‌گوید کشور در حال رشد اقتصادی است و به زودی شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود چه معنی‌ای می‌دهد؟ اسمش روی خودش است.

رشد یعنی همان صعود، یعنی همان قله. هر چه هم بالاتر بهتر. در واقع ما الان در بالاترین حد رشد اقتصادی هستیم. طوری که اگر کمی دیگر رشد کند سقف آسمان را سوراخ کرده و به عرش پروردگار می‌رسد.

فرشتگان از آن بالا به نوک قله نگاه می‌کنند و متعجب از توانایی اشرف مخلوقات از این همه رشد اقتصادی، انگشت به دهان می‌مانند.

اصلا برای همین است که دشمنان مدام حسودی می‌کنند و چشم‌شان دارد بیرون می‌زند. هرچقدر هم تلاش می‌کنند نمی‌توانند به نصف رشد ما برسند.

نهایتاً یک تپه ماسه‌ای درست می‌کنند که با یک موج کوچک دریا فرو می‌ریزد. اقتصادشان دچار سوءتغذیه است و نای رشد کردن ندارد.

آنها هنوز خیلی مانده که مثل مسئولان ما جزو فاتحان قله‌های اقتصادی شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا