کد خبر: 18040036702
روزنامهعصر انقراض (طنز)

تبلیغات،تلویزیون را تَکان می‌دهد (طنز)

راضیه حسینی

هر روز به کیفیت برنامه‌های تلویزیونی اضافه می‌شود. برنامه‌هایی مثل آشپزی با انواع ظروف آشپزخانه که فقط کافی است با گرفتن یک شماره، آن‌ها را با کلی تخفیف سفارش دهید، فیلم‌ها و سریال‌هایی که بین پیام‌‌های بازرگانی جذاب و هیجان‌انگیز پخش می‌شوند، و برنامه‌های ورزشی مثل یورو بیست بیست که بسیار حرفه‌ای و به‌روز، وسط گفت‌وگو یک‌هو آدامس و شکلات داغ فلان را تبلیغ می‌کند؛ همان آدامسی که در یکی از تبلیغات تلویزیونی‌اش می‌گفت «آآآدااامسِ فلان، شما را تَکاااان می‌دهد.»

واقعاً در برنامه ورزشی و وسط صحبت درباره تیم‌های فوتبال مطرح دنیا، جای این کارهاست؟ خیلی بی‌ربط به نظر می‌رسد و اصلاً جایگاهی ندارد. درست این بود که وسط مسابقه فوتبال تبلیغ را انجام می‌دادید. بهترین فرد هم برای گفتن این تبلیغ، جناب استاد عباس قانع هستند.

فکر کنید وسط بازی حساسی مثل انگلستان دانمارک آقای قانع بگوید «خب حاااالا وقت چیه؟ بله دوستان باید بریم و یه شکلات داغ داغ داغ برای خودمون بریزیم تا با حرارت و هیجان بیشتری به دیدن این جدال فراموش‌نشدنی ادامه بدیم… وای خدای من، ببرهای خشمگین دارن به دروازه حمله می‌کنن، می‌خوان تور رو با پنجه‌هاشون بدرن. اما نه، نه، گرازهای عصبانی توپ رو با دندون‌های تیزشون گرفتن و به سمت دروازه یورش بردن. دیگه وقتشه که یه آدامس بندازیم بالا تا ما هم مثل بازیکن‌های فوتبال حسابی تَکان بخوریم.»

این شد یک تبلیغ درست و حسابی. احتمالاً خود آقای قانع هم قبل از هر اجرا از همین آدامس‌ها می‌جود که برای ورود یک بازیکن چنان داد و بیدادی راه می‌اندازد که  آدم فکر می‌کند شبکه‌ها قاطی شده‌اند و ماهواره همسایه افتاده روی تلویزیون خانه و دارد کشتی کج پخش می‌کند. غول کشتی‌کج دنیا با یک نردبان شش متری وارد شده و قرار است آن را بکوبد توی سر حریف.

این تبلیغ حتماً جواب می‌دهد. آدم دلش می‌خواهد برای امتحان هم که شده است یکی از آن آدامس‌ها را بیندازد بالا و ببیند می‌تواند فوتبال را با نبرد گلادیاتورها اشتباه بگیرد یا نه؟

 می‌گوییم حالا که آنتن دست‌تان است چرا کم‌کاری؟ می‌توانید بعضی تبلیغات دیگر را هم به آقای خیابانی بسپارید. آن‌وقت شاهد چنین گزارشی خواهیم بود: « ساعت از دوازده شب گذشته، این ساعت‌های مارک گلدن‌موز دارن نشون می‌دن که امروز دیگه تموم شده و ما تو فردا هستیم. امروز دیگه امروز نیست. فردا تو امشب اومده و فقط با این ساعت‌ها می‌تونید چنین اتفاق جذابی رو متوجه بشید.»

 حالا فقط مانده بخش اخبار. منتظر تبلیغات جذاب تلویزیونی در اخبار شبانگاهی، صبحگاهی، عصرگاهی و گفت‌وگوی ویژه خبری هم هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا