کد خبر: 301002149585
اقتصاددولتروزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

تدابیر مؤثر دولت و مجلس برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در برنامه هفتم

در راستای بهبود معیشت بازنشستگان کشوری، لشکری و سازمان تأمین اجتماعی و همسان سازی حقوق آنان، دولت با هماهنگی مجلس شورای اسلامی، بندهای الحاقی زیر را در لایحه برنامه هفتم تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرده است:

– ‏‏بند الحاقی(۱) ماده (۲۹): به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به‌عمل آورد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هرکدام ۳۰ درصد ما‌به‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده نموده است:

– ‏‏جزء (۲) بند الحاقی (۲) ماده (۲۹): سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب¬سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام کند.

به نحوی‌که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود. این متناسب¬سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال¬های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه¬التفاوت تا ۹۰ درصد یادشده خواهد بود.

مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا