کد خبر: 17110068426
جهانروزنامه

حمایت ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از تولید تراشه ‎های نیمه‎ هادی

«تیِری بروتون» کمیسر اروپایی در بازارهای داخلی جزئیات بیشتری از برنامه حمایت از صنایع تولید تراشه‎ های نیمه ‎هادی را اعلام کرد.

براین اساس اتحادیه اروپا آئین‎نامه‎ های جدیدی به منظور حمایت از صنعتگران در این بخش به تصویب رسانده است. نام دستورالعمل جدید«قانون تولید تراشه» است. به موجب توضیحات «بروتون» بر اساس این قانون تولید اجزای تشکیل‎ دهنده الکترونیکی من جمله تراشه‎ های نیمه‎ هادی حمایت می‎شوند.

اتحادیه اروپا بدین ترتیب قصد دارد زمینه رقابت شرکت‎های خصوصی اروپایی را به ویژه با شرکت‎های آمریکایی بیشتر فراهم کند. از اینرو با تخصیص اعتبارات دولتی به بخش خصوصی با کاهش تعهدات آنها  در قبال این تسهیلات از آنها حمایت می‎کند.

به همین منظوراتحادیه اروپا مبلغ ۵۰ میلیارد یورو برای چهاربرابر کردن تولید نیمه‎ هادی‎ ها در خاک اروپا تا سال ۲۰۳۰ ( ۱۴۰۸) اختصاص داده است.

نیمه‎ هادی‎ها در حال حاضر مبنای اساسی کلیه عملکردهای  اقتصادی به شمار می‎روند و صرفا برای تجهیزات الکترونیکی و رایانه‎ ای کاربرد ندارند. ۱۲ میلیارد دلار از این مبلغ به بخش تحقیق و توسعه اختصاص یافته است. اروپا در این بخش مراکز بسیار پیشرفته ‎ای در سطح جهان در اختیار دارد.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا