کد خبر: 301102152334
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

اتاق فرار رایگان در متروی تهران

«اقدام عجیب شهرداری تهران برای حضور نمایشی داعش در مترو.»

راضیه حسینی

فکر کنید با ذهنی پر از مشغله و درگیری، خسته و بی‌حوصله، وارد مترو می‌شوید و یک‌هو می‌بینید چندنفر با پوشش داعشی، عربده‌زنان، در حال کشیدن چند زن روی زمینند.

ابتدا شوکه شده، به صحنه نگاه می‌کنید. مغزتان کف و خون بالا می‌آورد. فکر می‌کنید نکند وارد دنیای دیگری شده‌اید، نکند از ماتریکس خارج، و وارد جهانی شده‌اید که حکومتش در دست داعش است.

بعد تصور می‌کنید شاید خواب باشید. چند تا نیشگون از خودتان می‌گیرید، برای اطمینان دو عدد کشیده هم نثار صورت‌تان می‌کنید، ولی فایده‌ای ندارد، تصویر روبرو سر جایش است. در حال پذیرفتن این واقعیت هستید که داعش به ایران حمله کرده است، ولی خوشبختانه متوجه می‌شوید این یک نمایش است و شهرداری تهران مسئول برگزاری آن. حال‌تان مانند بیداری بعد از کابوسی وحشتناک، خوش می‌شود. یادتان نرود، این آرامش و حال خوب را مدیون مسئولان شهرداری تهرانید.

اصلاً مهم نیست چرا این نمایش را در مترو برگزار کردند. شاید خواستند بگویند «ببینید چقدر امنیت داریم، بروید شکر کنید که با این صحنه مواجه نشدید. بعد از شکر هم حتماً در انتخابات شرکت کنید، تا باز هم امنیت داشته باشید. شما که نمی‌خواهید دوباره برای‌تان نمایش بگذاریم؟ این بار قول نمی‌دهیم همین‌قدر سطحی و بدون وحشت باشد. شاید نمایشی در حد اره‌ی سه برای‌تان اجرا کنیم.»

ولی باز هم هیچ اهمیتی ندارد. مهم این است که باعث آرامش مردم، بعد از رسیدن آن‌ها تقریباً به سکته شدند. روز عده‌ی حاضر در مترو را ساختند و به صورت کاملاً رایگان یک دور اتاق فرار به حاضران در مترو هدیه دادند. آدرنالین را در مرز انفجار بالا بردند و مردم را سورپرایز کردند.

خودتان بگویید در کجای دنیا یک روز عادی مردم این‌طور می‌گذرد؟ کدام کشور این خلاقیت را داشته که مترو را تبدیل به تونل وحشت کند؟ مردم هیچ جای دنیا اندازه‌ی ما متوجه نمی‌شوند داشتن امنیت چقدر مهم است. امیدواریم تا روز انتخابات اتفاق دیگری رخ ندهد.

مثلاً ساعت سه نصف شب، به صورت نمایشی، درب خانه‌ها شکسته شود و مردم با پیژامه و لباس خانگی به خیابان هدایت شوند، بعد هم چند تا پهپاد از کنار نوک دماغ‌شان رد شود و چند تا موشک نمایشی، با صدای واقعی، هم در کنارشان بترکد، و در آخر اعلام کنند این یک نمایش بوده برای این‌که بفهمید امنیت چقدر مهم است.

مسئولان عزیز، اگر امضا بدهیم که می‌دانیم امنیت خیلی مهم است دست از سرمان بر می‌دارید؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا