کد خبر: 14120072738
جهانروزنامه

تعلیق فعالیت نشان تجاری لوکس «هرمِس» در روسیه

گروه تجاری « هِرمِس» فعالیت سه مغازه و حدود ۶۰ کارمند خود در روسیه را از جمعه ۴مارس(۱۳اسفند) به حالت تعلیق درآورد.

این نشان لوکس قرار بود در سن پترزبورگ نیز شعبه جدیدی در سال جدید میلادی افتتاح کند. براساس گفته مدیران این گروه با توجه به وضع بحرانی موجود در اروپا و تنش میان این قاره با روسیه تصمیم به توقف موقتی فعالیت‎های خود در روسیه گرفته است:«با کمال تأسف ما مجبوریم از جمعه۴مارس(۱۳اسفند) شب موقتا فعالیت‎های تجاری خود را در روسیه متوقف کنیم.

البته ما همچنان عهده ‎دار مسئولیت نیروهای خود در منطقه خواهیم بود.»

این گروه لوکس تجاری در روسیه سه مغازه بزرگ در اختیار دارد که یکی از آنها در مرکز مهم تجاری «گوم» در میدان سرخ واقع است.

این گروه همچنین در روسیه حدود ۶۰ کارمند دارد. ۱۸ فوریه(۲۹بهمن) هنگام اعلام نتایج  اقتصادی این گروه از قصد خود مبنی بر افتتاح چهارمین مغازه خود در سن پیترزبورگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) خبر داده بود. در حال حاضر این امر به تاریخ نامشخصی موکول شده است.

شرکت‎های مهم تجاری دیگری نیز در پی جنگ اوکراین و روسیه خبر از تعلیق فعالیت‎هایشان در روسیه داده‎اند. از جمله غول مبلمان سوئدی به نام «ایکه آ».

یکی از مدیران این شرکت به خبر گزاری فرانسه گفت:«این جنگ خسارات زیانبار انسانی برجای گذاشته و اختلالات بسیار شدیدی در زنجیره تولید و تجارت به وجود آورده است.»

از دیگر شرکت‎های تجاری که در اثر این درگیری‎ها فعالیتشان را در روسیه به حالت تعلیق درآورده‎اند می ‎توان به شرکت تولیدکننده ریزپردازنده«اینتِل»، گروه گردشگری «بِ اِن بِ»، شرکت‎ های «فورد»،«بوئینگ»،«اَپِل» و همچنین شرکت نفتی «اِکسون موبیل» اشاره کرد.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا