کد خبر: 280402133180
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

وضعیت بازار کالاهای اساسی در ایام محرم | کاهش قیمت برنج؛‌ چالش در بازار شکر

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی در ایام محرم گفت: همه کالاهای اساسی به وفور در بازار موجود است و هیچ کمبود کالایی نداریم و قیمت‌ها هم ثبات پیدا کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد وضعیت بازار کالاهای اساسی در ایام محرم گفت: همه کالاهای اساسی به وفور در بازار موجود است و هیچ کمبود کالایی نداریم و قیمت‌ها هم ثبات پیدا کرده است.

 رضا کنگری ادامه داد: همچنین ما برای اینکه مراسم‌ماه محرم به خوبی برگزار شود در حال نامه‌نگاری با سازمان تبلیغات و جهادکشاورزی هستیم تا برای هیئت ها و مساجد و مواکب که مراسم عزاداری برگزار می‌کنند سهمیه بابت کالاهایی مانند برنج دریافت کنیم تا در این روزها شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.

بر این اساس، کسانی که هیئت برپا می‌کنند این کالاها را به‌صورت حواله‌ای از ما دریافت می‌کنند و این سهمیه فقط برای مصرف هیئت‌هاست و آنها حق فروش آن را ندارند.

وضعیت بازار شکر

کنگری  از وضعیت توزیع شکر انتقاد کرد و گفت:‌ در میان کالاهای پرمصرف‌ماه محرم همچنان یک مقدار چالش شکر را داریم که علت آن به نظام توزیع برمی‌گردد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه رویه معمول این است که بار از بنکدار و عمده‌فروش به سمت خرده‌فروش برود، گفت: در توزیع شکر این رویه برعکس شده و حجم بزرگی از سهمیه شکر در اختیار فروشگاه‌ها گذاشته شده که از مبادی مختلف بار آنها از طریق دلالان وارد بازار و به قیمت آزاد هم فروخته می‌شود  و این باعث شده است چالش شکر ادامه یابد.

کنگری در مورد قیمت شکر هم گفت: هر کیلوگرم شکر به قیمت ۲۵هزار و ۵۰۰تومان در اختیار ما گذاشته شده که ما آن را ۲۶هزار و ۸۰۰تومان در اختیار اتحادیه‌ سوپرمارکت ها و سایرین قرار می‌دهیم و آنها به قیمت ۲۸هزار تومان می‌فروشند اما در بازار آزاد هنوز شکر به قیمت ۳۳تا ۳۵هزار تومان هم فروخته می‌شود.

قیمت چای ثابت ماند

رئیس اتحادیه بنکداران در مورد وضعیت بازار چای هم گفت: چای امسال حدود ۱۰۰هزار تومان  در هرکیلو گران شد اما  به تازگی افزایش قیمت‌ نداشتیم.

 کنگری در مورد قیمت عمده‌فروشی هر کیلو چای خارجی و ایرانی در بازاربیان کرد: قیمت هر کیلو چای خارجی با توجه به کیفیت بین ۳۰۰تا ۷۰۰هزار تومان است.

به‌ طور معمول قیمت هر کیلو چای خارجی سیلان که بیشتر مصرف می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان و هر کیلو چای هندی هم ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

همچنین، قیمت عمده‌فروشی هر کیلو چای ایرانی ۸۰ تا ۱۴۰هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران در مورد بازار برنج هم گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت برنج ایرانی نزدیک است و عرضه برنج هم بسیار بالاست شاهد افت ۴۰ تا ۴۵درصدی قیمت برنج ایرانی هستیم.

کنگری گفت: قیمت عمده‌فروشی هر کیلو برنج هاشمی که نزدیک عید ۱۱۵هزار تومان بود الان ۷۵هزار تومان است. قیمت برنج هندی و پاکستانی هم ثابت مانده و با توجه به برند. قیمت هر کیلوگرم آن ۳۹تا ۴۵هزار تومان است.‌

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا