کد خبر: 111202153050
روزنامهسیاست

برگی از انتخابات / ابراز امیدواری رهبر معظم انقلاب به اثرگذاری مثبت انتخابات

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه “از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور و ملت عزیز ماست”، خاطر نشان کردند: ملت عزیزمان بدانند که چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشمشان به ایران و شماست و می‌خواهند ببینند که شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات چه می‌شود.

به گزارش عصراقتصاد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روزگذشته جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند و با تاکید بر اینکه در انتخابات‌های گذشته گفته‌ام اکنون نیز تکرار می‌کنم که در اولین ساعات ممکن بروید و رای خود را به صندوق بیاندازید، تصریح کردند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات انشالله به نتایج مطلوب برسدو به نفع ملت ایران تمام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دو توصیه برای مردم عزیز دارم؛ گفت: توصیه قرآن به مردم این است که در کارهای نیک مسابقه بگذارید و پیشی بگیرید بر دیگران. در انتخابات‌های گذشته گفته‌ام اکنون نیز تاکید می‌کنم که در اولین ساعات ممکن رای خود را در صندوق بیاندازید.

ایشان در ادامه مطرح کردند: توصیه دوم این است که در هر حوزه‌ای به همه افرادی که لازم است رای دهید نه کمتر. در هر حوزه‌ای به تعداد لازم برای آن حوزه رای دهید، به کمتر رای ندهید. مثلا در تهران برای خبرگان به ۱۶ نفر لازم است که رای دهید به ۱۶ نفر رای دهید نه کمتر، در تهران برای مجلس شورای اسلامی باید به ۳۰ نفر رای دهید. آخرین حرف من خطاب به مرددین این است که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که امروز را برای ملت ایران روز مبارکی قرار دهد و نتایج تلاش مردم عزیزمان و دست اندرکاران مسائل گوناگون انتخابات انشالله به نتایج مطلوب برسد و به نفع ملت ایران تمام شود.

مقام معظم رهبری بیان کردند: ملت عزیزمان بدانند که چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی، امروز چشمشان به ایران و شماست و می‌خواهند ببینند که شما در این انتخابات چه می‌کنید و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود. هم دوستان ما و کسانی که به ملت ایران علاقه دارند و چه بدخواهان، از همه طرف چشم‌ها مترصد مسائل کشور ما و ملت عزیز ماست؛ به این موضوع توجه کنید، دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنید.

رئیسی: مردم پیروز میدان انتخابات هستند

همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در محل وزارت کشور بعد از انداختن رأی خود در صندوق، اظهار کرد: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است، پس رأی مردم تعیین‌کننده است. تمام بخش‌های کشور با رأی مردم رقم می‌خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است. از روز اولی که امام(ره) فرمودند میزان رأی ملت است تا امروز نیز میزان رأی ملت بوده است.

وی گفت: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروه‌های سیاسی امروز با نامزدهایی که دارند آمده‌اند تا روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشورها این است که هم نامزدها و هم رأی‌دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می‌کنند یعنی وظیفه خود می‌دانند که نامزد شوند و رای دهند لذا پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه گروه‌ها، دسته‌جات و سلائق سیاسی امروز با نیروهایی که دارند و افرادی که کاندیدا کرده‌اند به صحنه آمدند برای اینکه یک روز باشکوه برای ملت ایران رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تفاوت انتخابات در کشور ما دیگر نظامات سیاسی این است که هم کسی که خود را عرضه می‌کند و هم کسی که رای می‌دهد، هردو براساس تکلیف عمل می‌کنند، ادامه داد: هردو وظیفه خود تشخیص می‌دهند که رای بدهند و وظیفه خود تشخیص می‌دهند که خود را عرضه کنند، بنابراین پیروز این میدان، ملت بزرگ ایران است. همه کسانی که به وظیفه خود عمل کردند چه رای بیاورند چه نیاورند، چه کاندیدای مورد حمایتشان رای بیاورد یا نیاورد، پیروز میدان هستند چون عمل به تکلیف کردند.

رئیس دولت سیزدهم با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی باشکوه، گفت: امیدوارم همچنان که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای رای‌گیری فرمودند بنا بر توصیه قرآن در کارهای نیک مسابقه بگذارید و بر دیگران پیشی بگیرید، همه مردم به توصیه ایشان عمل کنند و رای خود را به صندوق بیندازند. رای مردم برای دولت حق الناس است و همه مجریان و ناظران دولت وظیفه دارند آنچه مردم به صندوق انداختند بررسی و اعلام کنند و در انجام این وظیفه اهتمام داشته باشند.

رئیس قوه‌قضاییه: مردم انتظار دارند نمایندگانی که انتخاب می‌کنند در مسائل اقتصادی قدم‌های بلندی بردارند

همچنین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه روز جمعه پس از انداختن رأی خود به صندوق در مسجد جامع لویزان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه از چند ماه پیش تشکیل شده است و تذاکرات لازم را داده‌اند و تا پایان رأی‌گیری و شمارش آراء حضور جدی دارند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در آموزه‌های قرآنی انسان دارای هدف، نسبت به محیط و سرنوشتش بی‌اهمیت نیست و همه مردم وقتی پای صندوق رأی می‌آیند، اعلام می‌کنند نسبت به سرنوشت، کشور و آینده خودمان بی‌تفاوت نیستیم.

رئیس عدلیه تصریح کرد: مردم انتظار دارند نمایندگانی که انتخاب می‌کنند در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قدم‌های بلندی بردارند و اگر مردم به بهبود مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی توجه دارند در پای صندوق‌های رأی یک حضور حداکثری و پرشور می‌تواند این مسائل را مورد توجه قرار دهد و در بهبود آن موثر باشد.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز حضور در پای صندوق رأی و انتخاب فردی که از نظر رأی دهنده شایستگی دارد موجب می‌شود تا برای چهار سال قانونگذاری در همه موضوعات مختلف کشور تصمیم‌گیری شود همچنین بر اجرای قوانین نیز نظارت شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین تعیین کابینه دولت و نظارت بر فعالیت‌ها در پای صندوق های رأی رقم می‌خورد و حضور در پای صندوق ‌ها موجب رضایت همه مردم ایران می‌شود و از طرفی دیگر موجب ناراحتی شدن شیطان می‌شود.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروز شیطان از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ناراحت و دوستان ایران خوشحال هستند.

رئیس عدلیه اضافه کرد: همه قضات، دادستان‌ها و کشیک‌های قوه قضاییه آماده هستند تا اگر احیانا گزارش خلافی ارائه شود در اسرع وقت پیگیری کنند و امیدواریم در طول انتخابات و شمارش آراء مردم با کمال آرامش رأی خود را به صندوق بریزند.

شاهچراغی: امانتدار مردم هستیم

سیدمحمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور عصر روزگذشته(جمعه ۱۱ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: این دوره از انتخابات برابر قانون جدید شکل گرفته که با همکاری همه دستگاه و سازمان‌ها و نقش‌آفرینی مردم ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: در ۵۹ هزار شعبه رای قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت می‌کنند. در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستان‌ها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت می‌کنند.

وی یادآور شد: برابر قانون جدید، با ۵ مدرک هویتی که از قبل اعلام شده و فقط با احراز کد ملی اخذ رای انجام می‌شود. مدیران شعب اخذ رای توجه کنند که هرکس با یکی از مدارک هویتی ۵گانه به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد.

شاهچراغی تأکید کرد: شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد که تقاضا داریم از آنجا که ممکن است برای برخی از افراد حضور در رای گیری مقدور نباشد، به بهزیستی اعلام کنند، شعب سیار می‌توانند در منازل آرا را اخذ کنند.

شاهچراغی افزود: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن قدردانی از رسانه‌ها در دقت و امانتداری برای انتقال اخبار در جریان انتخابات، اظهار کرد: رسانه‌ها باید آنچه مردم نیازمندند درباره انتخابات بدانند را به آنان منتقل کنند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم به آنچه قانون حکم کرده، امانتدار مردم و خدمتگزار آنان باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا