کد خبر: 14060199871
روزنامهعصر انقراض (طنز)

به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید (طنز)

راضیه حسینی

وزیر راه در مورد بازداشت مشاور عالی خود: «تحقیق درباره اتهامات یکی از مشاورانم موجب تخریب جوانان انقلابی وزارتخانه شده. پرونده در مراحل ابتدایی است. صحت و سقم مطالب منتشر شده درمورد پرونده مورد تایید نیست.»

اردشیر مطهری، نماینده مجلس در رشته توئیتی درباره جزئیات بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی، نوشت: «ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند.»

احتمالاً اشتباه از مأموران وزارت اطلاعات بوده. نباید در جمع و سر قرار، آقای مشاور را بازداشت می‌کردند. الان جواب روحیه تخریب شده جوانان انقلابی را چه کسی می‌دهد؟ می‌دانید چند جلسه تراپی لازم است تا این صحنه و خبر از ذهن‌شان پاک شود؟ تازه اگر شانس بیاورید و افسردگی نگیرند. مگر این شعر سهراب را نشنیده‌اید که می‌گوید:«به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید.»

شما باید خیلی نرم و آهسته، به سراغ آقای مشاور می‌رفتید. پشت در اتاق منتظر می‌ماندید تا رشوه گرفته شود. حس پیروزی و موفقیت در وجود آقای مشاور رسوخ کند و لبریز از اعتماد به‌نفس شود. به خودش بگوید: «آره، همینه. من می‌تونم. هر کاری رو که بخوام می‌تونم انجام بدهم… این تازه اولشه…پیش به سوی رشوه‌های بیشتر و جذاب‌تر.»

 تازه وقتی از اتاق بیرون آمد هم یک‌هو سراغش نمی‌رفتید؛ که باز ممکن بود ترک بردارد چینی نازک‌شان. ابتدا کلی حال واحوال‌پرسی می‌کردید.

حتی یک نوشیدنی با هم می‌خوردید. کمی قدم می‌زدید و بعد آرام آرام، طوری که دچار استرس نشود بهش می‌گفتید که قرار است بازداشت شود، ولی اصلاً جای نگرانی نیست. دوستانی دارد که مثل آب روان همه چیز را می‌شویند و می‌برند.

سرآخر هم می‌گویند: «همه چیز یک سوءتفاهم بوده و آقای مشاور اصلاً رشوه نگرفته. این پول‌ها کمک‌های خیرینی بوده برای نوسازی مدارس سیستان و لوله‌کشی آب برای این مناطق.»

شاید هم بگویند: «رشوه اصلاً تخلف نیست. شما هنوز خوب با مفهومش آشنا نشدید. این رشوه با آن رشوه خیلی فرق دارد.»

کاش مسئولان لغت‌نامه‌ای برای فهم بیشتر مردم ارائه می‌کردند. در آن معنی صحیح لغاتی مثل اختلاس، رشوه، ربا، رانت و این قبیل چیزها را می‌نوشتند که ما مدام دچار اشتباه نشویم و زود قضاوت نکنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا