کد خبر: 221202154167
روزنامه

تسلیم نشو مسئول

معاون شهردار تهران: «مدیر عامل مترو استعفا نداده؛ مرخصی ساعتی گرفته.»

راضیه حسینی

مسئولان ما در حدی پای کارند که حتی یک روز مرخصی را هم بر خود حرام کرده‌ و تنها به گرفتن چند ساعت آن بسنده می‌کنند.

استعفا که امری است محال و امکا‌ن‌ناپذیر. به همین دلیل وضعیت متروی تهران از بسیاری کشورهای اروپایی بهتر است و حتی شاید لازم باشد لوح تقدیری بابت این خدمات درخشان به جناب مدیرعامل اهدا شود.

ممکن است به‌خاطر مدیریت عالی و بی‌نظیر در این زمینه، به زودی از کشورهای خارج دعوت‌نامه‌های متعددی ارسال شود تا جناب مدیر عامل متروی ان کشورها را هم آباد کنند.

حتی شاید ونیز هم تصمیم بگیرد از ایشان دعوت کند تا راه حلی برای متروی زیر آب پیدا کنند.

چنین مدیرانی را روی دست می‌برند. افرادی که امکان ندارد به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، صندلی ریاست خود را ترک کنند. حتی شده خود را با طناب به صندلی ببندند، آن را رها نمی‌کنند.

خارجی‌ها همیشه شاهد مسئولانی هستند که به محض بروز مشکل، به راحتی استعفا می‌دهند و تازه بابت مشکل پیش آمده عذر خواهی هم می‌کنند.

اصلاً متوجه نمی‌شوند مشکل، جزئی از کار است و در واقع نمک ان. درک نمی‌کنند مشکل می‌تواند مقصران بسیار زیادی داشته باشد، غیر از خود مسئول. تقصیر ندارند، آموزش ندیده‌اند.

اگر فقط چند دوره زیر نظر مسئولان ما بگذرانند کاملاً درک خواهند کرد که راه‌های نگه داشتن مسئولیت بسیار زیاد است و هیچ وقت نباید به استعفا فکر کرد.

آن‌ها یاد می‌گیرند مسئول همواره به مرخصی ساعتی می‌رود، حتی اگر دهها وصدها ساعت طول بکشد. مسئول همیشه نگران مردم است و دغدغه‌ی آن‌ها را دارد، حتی اگر در عمل خلاف این ثابت شود.

مسئول همیشه برای رفاه مردم تلاش می‌کند، مهم نیست که مردم روز به روز بیشتر زیر خط فقر فرو می‌روند، مهم رزومه‌ی مسئول است که پر از اقدامات درخشان برای بهتر شدن زندگی مردم است.

و در آخر، یک مسئول هیچ وقت در برابر مشکلات ایجاد شده تسلیم نمی‌شود، بلکه از مشکلات پلی می‌سازد به سوی مشکلات بعدی.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا